Oluja koja je sinoć pogodila Srbiju napravila je ogromnu štetu, a mnogi automobili su oštećeni, pa čak i potpuno uništeni pod oborenim stablima. Sve vlasnike ovih vozila, zanima ko će i kako da im nadoknadi štetu.
Prva, logična adresa je osiguravajuća kuća. Međutim, ako nemate kasko osiguranje, možete da zaboravite na nadoknadu štete od elementarnih nepogoda.
„Kada govorimo o osiguranju automobila, isplatu štete mogu da potražuju svi građani koji imaju ugovoreno kasko osiguranje kod svoje osiguravajuće kompanije. Procedura prijave odštetnog zahteva je jednostavna, a šteta se isplaćuje u roku od 14 dana od trenutka prikupljanja potrebne dokumentacije“, izjavila je Nataša Đurđević, direktorka Direkcije za korporativne komunikacije kompanije Generali Srbija.
Ona dodaje da je ovakva procedura uslovljena razlikama u polisi osiguranja.
„Obavezno osiguranje motornog vozila služi isključivo da pokrije štetu koju vlasnik vozila pričini nekom drugom vozilu ili učesniku u saobraćaju. Zbog toga je i puni naziv ovog proizvoda: obavezno osiguranje motornih vozila za štetu pričinjenu trećim licima. Dakle, ljudi koji imaju ovu vrstu osiguranja ne mogu da očekuju nadoknadu štete od elementarnih nepogoda od osiguravajućih kompanija“ kaže Đurđević.
Ukoliko je drvo palo na vaš automobil, i pozovete saobraćajnu policiju, velika je verovatnoća da će vam u policiji reći da se obratite službi Gradskog zelenila. Mnogi vozači koji su bili u sličnoj situaciji tvrde da zatim služba Gradskog zelenila nakon nekoliko dana šalje osoblje čiji je zadatak da napravi zapisnik i fotografiše štetu.
Međutim, postoji i jedan uslov koji morate da ispunite kako bi štetu nadoknadili preko službe Gradskog zelenila. Ukoliko se drvo koje je palo na vaš automobil nalazilo na javnoj površini ili ako se radi o drvoredu duž javnog parkinga, u tom slučaju odgovornost za nadoknadu štete preuzima služba Gradskog zelenila.
Ako je drvo bilo uz samu zgradu ili u dvorištu kuće ili zgrade, odgovornost pada na vlasnika poseda ili na stambenu zajednicu, pa je samim tim mnogo teže ostvariti nadoknadu štete. Ipak, nije nemoguće. Ukoliko je oštećenje vozila ili druge imovine nastalo od stabala koja nisu u ingerenciji službe Gradskog zelenila, tada oštećeni moraju da pozovu MUP da izađu na teren, obave uviđaj i naprave zapisnik. Na osnovu tog zapisnika naknada se može potraživati od vlasnika poseda. Problem je što se ovakvi slučajevi najčešće rešavaju preko suda, što znači da podrazumevaju i podnošenje tužbe i kompletan sudski postupak.
Kako piše Blic, slučajeve oborenih, prelomljenih ili oštećenih stabala, koja mogu ugroziti bezbednost i naneti materijalnu štetu građanima, mogu se prijaviti Centru za informisanje JKP “Zelenilo-Beograd” radnim danom od 7:30 do 15:30 časova na broj telefona 011/2630-506, a posle tog vremena i vikendom dežurnoj službi JKP “Zelenilo – Beograd” na broj telefon 011/2650-683.
Bonus video: Ko je kriv što saobraćaj stane po kiši?