Slučaj čoveka koji je izgoreo u automobilu na Bulevaru Oslobođenja u Beogradu potresao je javnost u Srbiji, ali i ponovo pokrenuo pitanje kako preduprediti požare na vozilima, koji su postali učestali proteklih nedelja. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u razgovoru za list Nova ističe da je gotovo uvek reč o neadekvatnom održavanju, te apeluje na građane da redovno proveravaju elektroniku, ali i peru motor.
Od početka leta gotovo svakodnevna scena na putevima u Srbiji, ali i regionu, jesu zapaljeni automobili. Ipak, slučaj čoveka koji je ostao zaglavljen i izgoreo u automobilu, građane je naterao da stave prst na čelo i da se zapitaju da li zaista vode dovoljno računa o svojim automobilima.
Naš sagornik ističe da je reč, kada je reč o požarima, mahom reč o lošem održavanju.
“Kod ovakvih situacija reč je lošem održavanju automobila. Nešto nije dobro održavano i izazvalo je kvar. Moram da napomenem da je, u slučaju požara, neophodno da dođe do iskre na vozilu. Postoje dva uslova prilikom kojih dolazi do iskre”, kaže naš sagovornik i dodaje:
“Kada dođe do kratkog spoja, a to mora da se desi zbog nekog kvara na vozilu ili prilikom udarca metala u metal, nakon čega dolazi do pomenute varnice. Mislim da je to bio razlog i ovog požara nedavno, jer je do njega došlo nakon što je vozač udario u banderu”, ističe naš sagovornik.
On navodi da je u svakom od tih slučajeva najpre motor doveden u stanje da nije bezbedan za vožnju.
“Veoma često imamo situaciju da se benzin, nafta, odnosno materije koje su zapaljive, nađu u motornom prostoru. Moj savet za vozače jeste da redovno, makar na svaki pređenih 10.000 kilometara operu motor, odnosno odvezu automobil kod stručnjaka i on to uradi. Ovako vrlo često, zbog prašine, ni ne vidi se recimo ako na motoru postoje tragovi neke tečnosti, koja može da izazove iskru a zatim i požar. Zato je jako bitno da se s vremena na vreme opere motor”, navodi naš sagovornik i dodaje da retko koji vozač o tome razmišlja i seti se da to učini.
On dodaje i da ima još jedan apel za vozače.
“Znate, mislim da svaki vozač u svom automobilu mora da ima protivpožarni aparat. Na kraju krajeva, možda vama ne zatreba, ali nikad ne možete znati na kakvu scenu možete naići”, dodaje Vujanić.
Uzroci požara na automobilu su različiti, a naš list izdvaja neke od ključnih – neispravna instalacija, oštećena creva za dovod goriva, curenje goriva, motornog ulja, neispravan DPF filter, izduvni sistem.
Ipak, ono što i naš sagovornik navodi jeste da je u svakom slučaju, polazna tačka, nestručno održavanje vozila, koje je potom dovelo do nesreće.
Podsetimo, od početka godina zabeležen je veliki broj požara na automobila na putevima u Srbiji.
Na sreću, u tek nekoliko slučajeva je došlo do toga da smrtnih ishoda.
Postoje neki pokazatelji koji mogu ukazati da preti požar. Neki od njih su definitivno lampica upozorenja, ali i ukoliko vozač oseti miris paljevina u vozilo. To bi trebalo da za svakog građanina, koji upravlja automobilom, bude znak upozorenja.
Apel građanima je i da prilikom požara, nikako ne otvaraju haubu. Prilikom njenog otvaranja dolazi više vazduha i plamen se brže razgoreva.
BONUS VIDEO: Požar na električnom automobilu: Al’ ga je napunio, svaka mu čast
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare