Foto: Ljubica Sokić/Nova.rs, TANJUG/ ZORAN ZESTIC/ bs,

Ljubica Mijatović i Milena Erić poginule su u četvrtak prepodne u teškoj nesreći prilikom pada mosta u na Zapadnoj Moravi u Ovčarsko-kablarskoj klisuri, a oko 20 posetilaca je završilo u reci. Desetoro je povređeno, među njima je i troje sa teškim ozledama i oni su operisani u bolnici u Beogradu. Dok Zvornik žali za stradalim sugrađankama, javnost je ostala uskraćena za odgovor na pitanja – ko je odgovoran za ovu tragediju i da li je ona činjenjem nadležnih mogla biti sprečena?

Nesreća koja se u četvrtak u jutarnjim časovima dogodila u Ovčarsko-kablarskoj klisuri, na visećem mostu koji se obrušio u Zapadnu Moravu, zaprepastila je srpsku javnost. Više od 20 hodočasnika iz Zvornika, koji su krenuli u organizovani obilazak srpskih manastira, zastao je u klisuri kako bi napravili pauzu. Veliki broj njih želeo je da pređe na drugu obalu reke, pa su svi krenuli preko krajnje nebezbednog, starog visećeg mosta.

Nesreća na mostu u Ovčar banji Foto:TANJUG/ OMK MUP REPUBLIKE SRBIJE,

Deo njih stigao je na drugu stranu, a onda je došlo do stravičnog obrušavanja, prilikom čega su Ljubica Mijatović i Milena Erić smrtno stradale. Desetoro je povređeno, od kojih tri teško i oni su prevezeni u Institut za ortopediju na Banjici, gde su operisani zbog povreda kičme.

Nakon što je akcija spasavanja posetilaca završena, jedan po jedan počeli su da se oglašavaju nadležni.

Ministar Tomislav Momirović

Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Tomislav Momirović jedan je od prvih nadležnih koji se oglasio o nesreći o mostu, nevešto pokušavajući da objasni da je nadležni inspektor ranije doneo rešenje kojim se zabranjuje korišćenje tog mosta.

Foto: TANJUG/ ZORAN ZESTIC/

„Nadležni građevinski inspektor lokalne samouprave doneo je rešenje kojim zabranjuje korišćenje tog mosta i daje nalog tačno kako da se rehabilituje, da bi bio ponovo u funkciji“, rekao je Momirović i postavio pitanje kako se od rešenja kojim se zabranjuje upotreba mosta došlo do toga da 50 ljudi bude na mostu.

Ono što ministar Momirović, po svemu sudeći, nije znao ili je “zaboravio” da pomene, jeste da se na samom mostu nije nalazilo nikakvo obaveštenje posetiocima da most nije bezbedan niti da se njime sme preći Morava. Štaviše, na licu mesta se i sada može videti putokaz koji direktno navodi turiste, kojih u sezoni ima i nekoliko stotina na ovom potezu, da preko njega pređu.

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović

Gradonačelnik Čačka Milun Todorović sa kolegama i gradonačelnikom Zvornika Zoranom Stevanovićem istog dana je obišao povređene u čačanskoj bolnici. Tu priliku iskoristio je da indirektno da opiše šta se dogodilo, napomene da su se prevoznici koji su dovezli putnike u Ovčarsko-kablarsku klisuru, nepropisno parkirali kraj Ibarske magistrale.

Milun Todorović
Milun Todorović. Foto: N1

„Onda su krenuli na neobezbeđen most ka drugoj strani Zapadne Morave, koji nije mogao da izdrži toliki teret. Sa predstavnicima Vlade ćemo utvrditi ko je odgovoran, jer most nije stabilan, a koliko ja znam, preko njega je moglo preći samo četvoro ljudi“, izjavio je prvi čovek grada Čačka i dodao da je gotovo siguran da je na prilasku mostu bila istaknuta tabla sa upozorenjem što, kako su nam potvrdili meštani, nije bio slučaj.

Direktor JP „Srbijavode“ Goran Puzović

Prema nezvaničnim saznanjima našeg portala, pre nekoliko godina Gradska uprava iz Čačka uputila je „Srbijavodama“, na čijem čelu se nalazi direktor Goran Puzović, zahtev da se viseći most u Ovčar Banji, koji se juče srušio, što pre sanira, jer je bio u jako lošem stanju, međutim, povratna informacija o tome da li je postignut bilo kakav dogovor nikada nije stigla. Most kojim preko vikenda prođe nekoliko stotina ljudi odavno je u veoma lošem stanju.

Goran Puzović Foto:TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ

„Daske na podu su bile trule, svaki korak je rizičan i prelazi se na sopstenu odgovornost. Bez bilo kakve table i upozorenja ljudi prelaze i tek na pola ovog visećeg mosta vide da ih svaki naredni korak može dovesti u opasnost. Nedostaju komadi poda, pletena žica sa strane je provaljena. Veliko je pitanje i sajle koje ga drže u kakvom su stanju“, pričaju česti posetioci Ovčar Banje koje smo zatekli u ovom turističkom mestu. Oni takođe negiraju da je na ovom mostu postojalo bilo kakvo obeležje, tabla, traka ili bilo kakav znak da je prelaz nebezbedan ili zabranjen.

Takođe, pojedini iz Gradske uprave smatraju da je JP „Gradac“ bilo u obavezi da popravi most kojim decenijama unazad prelaze turisti. Prema odluci iz 2018. godine, kako saznaje naš portal navedeno javno preduzeće je trebalo da, između ostalog, održava prema trgove, platoe, ali i pešačke staze i mostove o čemu svedoči član 53. tog dokumenta.

Premijerka Ana Brnabić

Kao sam „vrh“ piramide odgovornosti, premijerka Ana Brnabić više puta je govorila o investicionim ulaganja u Ovčarsko-kablarsku klisuru i njen turistički potencijal. Vlada Srbije će samo u ovoj godini izdvojiti 500 miliona dinara kako bi nastavili projekte za modernizaciju Ovčarsko – kablarske klisure.

Foto: TANJUG/ MARIJA MILOSEVIC

„Napravili smo međuresornu radnu grupu i ovako izgleda kada zajedno rade različita ministarstva u okviru Vlade, javna preduzeća, lokalna samouprava i sve institucije u okviru lokalne samouprave. Mi smo u 2021. godini realizovali projekte u vrednosti od 185 miliona dinara u Ovčarsko-kablarskoj klisuri. Završili smo amfitetatar u Ovčar Banji, uređenje pristaništa na jezeru Međuvršje, Železničku stanicu Ovčar Banja, pristupne saobraćajnice do Kablara i parking kod manastira Blagoveštenje“, navela je Brnabićeva u novembru prošle godine.

Još pet mostova na istom potezu

Foto: Nova.rs

Viseći most koji se srušio u Zapadnu Moravu, i odneo dva života a deset osoba ostalo povređeno, nije jedini u Ovčar Banji. Na samo kilometar nalazi se još jedan koji je takođe u lošem stanju. Uzvodno postoji i most sa čeličnom konstrukcijom, takođe u lošem stanju.

Bonus video: Dve osobe su poginule u pucanju visećeg mosta u Ovčar Banji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare