Goran Vesić Foto: TANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIĆ

U Srbiji se u ovom trenutku gradi 530 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnicu, a u planu je još oko 900 kilometara, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i najavio da će u petak biti otvorena brza saobraćajnicu Novi Beograd – Surčin.

On je novinarima na Sajmu automobila u Beogradu kazao da će ta saobraćajnicu omogućiti brzu vezu između Zemuna i Surčina sa auto-putem Miloš Veliki, a rasteretiće se i auto-put Beograd-Šid.

Vesić je naveo i da će u aprilu biti pušten u saobraćaj prvi deo Moravskog koridora, od Pojata pa skoro do Makrešana, odnosno do Kruševca, čija je ukupna dužina 112 kilometara a koji će biti završen u drugoj polovini 2025. godine, i povezaće petlju Pojate i Preljine i omogućiti da se Kruševac, Trstenik i Vrnjačka Banja nađu na auto-putu.

Dodao je i da se 1. juna završava obilaznica oko Beograda do Bubanj Potoka, „što znači da tranzitni saobraćaj više neće ići kroz centar grada, a preostaje projektovnje završnih 30 kilometara obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva“.

PROČITAJTE JOŠ

Vesić je kazao i da će do kraja godine biti završena saobraćajnica Sremska Rača – Kuzmin, kao deo auto-puta Beograd – Sarajevo.

Prema njegivim rečima, radi se i nastavak auto-puta „Miloš Veliki“ od Pakovraća do Požege i plan je da se ta deonica završi do kraja godine, kao i brza saobraćajnicu Požarevac – Golubac.

Na pitanje da li se putevi u Srbiji grade kvalitetno, odnosno da li ima dovoljno radnika da se sve planirano završi, Vesić je kazao da u Srbiji trećinu radnika u građevinarstvu čine stranci.

„Nigde više nema stranih radnika nego u građevinarstvu i sada ćemo ubrzati i olakšati dobijanje radnih viza, jer želimo da mnogo više stranaca dođe i radi, zato što nam treba tri puta više stranih radnika“, rekao je ministar.

Kako je naveo, jedan od razloga pada građevinarstva u Srbiji kao važnog privrednog sektora je bio upravo nedostak radne snage.

BONUS VIDEO Koliko nas košta probijanje rokova za završetke velikih infrastrukturnih projekata

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar