Bojan A. jedan je od Beograđana koji koriste mesečnu parking kartu. On donedavno nije imao nikakvih problema, ali mu je onda stigla kazna za parking, koji je uredno platio upravo uz pomoć mesečne pretplatne karte. On nije obavešten da mu je mesečna karta istekla, a "Parking servis" se ogradio i jasno stavio do znanja korisnicima da za ovakve propuste oni nisu krivi. Bojanov slučaj alarm je svim vozačima da dobro obrate pažnju na istek mesečnih parking karata.
Kako Bojan priča za portal Nova.rs, on živi na Vračaru i već neko vreme koristi mesečnu pretplatnu kartu za parking.
Međutim, njemu su stigle dve kazne za parkiranje.
Isprva, Bojan je bio siguran da jednostavno nije video poruku od „Parking servisa“ u kojem ga obaveštavaju da mu je pretplatnička mesčna karta istekla, te da je zbog toga dobio ove dve kazne.
„Pregledom poruka shvatio sam da nisam dobio poruku o isteku karte, pa sam se uputio u obližnju poslovnicu, da probam da izmolim storniranje kazne. Nadao sam se da je njihov propust i da će nadležni imati razumevanja. Na šalteru me je saslušala službenica i na izneti problem mi je odgovorila da zna o čemu se radi i da poslednjih mesec dana servis za slanje obaveštenja ne radi i da mnogo sugrađana nije dobilo istu poruku. Ponadao sam se da sam time oslobođen krivice za neobnavljanje mesečne parking karte. Međutim, službenica mi je onda rekla da imam ukupno pet dnevnih karti za plaćanje za moj automobil. Pošto smo porodično vlasnici još dva vozila, rekla mi je da ukupno za sve njih imam 14 kazni za plaćanje. Pitala me je da li želim odmah sve da ih platim“, priča nam Bojan.
„U međuvremenu sam sreo još jednog korisnika kome je iz istog razloga stiglo sedam dnevnih parking karata“, dodaje.
On se žalio nadležnoj službenici za reklamacije, te joj objasnio da situacija u koju je došao nije njegova krivica što servis za slanje obaveštenja ne radi. Službenica mu je tada objasnila da „Parking servis“ ne snosi odgovornost za to što nije poruku, „jer je Bojanov telefon možda bio ugašen“. Još jedna radnica u ovom preduzeću Bojanu je potvrdila da se „Parking servis“ odriče odgovornosti. Posebno interesantno je što mu je radnica rekla da prethodnih mesec dana niko od korisnika ove pretplatne kartice nije dobijao obaveštenja.
„Na moju konstataciju da sam sedam godina korisnik mesečnih pretplatničkih karata i da sam se svih sedam godina vodio njihovim obaveštenjima o isticanju, te da se nikad nije desilo da ono ne stigne, odgovorili su mi da po tom osnovu nemam pravo na reklamaciju jer su se u pravilniku jasno ogradili da ne snose odgovornost za neblagovremeno produživanje pretplatničke mesečne karte“, priča Bojan.
On ističe da su vozači praksom koju je do sada ovo preduzeće sprovodilo, da obaveštava korisnike mesečnih karata o njjihovom isticanju, navikli korisnike da će ih uvek obaveštavati. Dodaje da bi sa napretkom tehnologije takve servise trebalo unapređivati, a ne ukidati.
„Kontaktiranjem advokata saznao sam da su zakonski u pravu, ali moralno i ljudski otvara se prostor za sumnju da su isti propust napravili namerno i tako dopunili sebi budžet“, kaže Bojan.
Naš sagovornik dodaje da je sporno i što se dnevne parking karte više ne štampaju i ne kače na automobil, jer da bi vozač shvatio da je napraivo prekršaj, treba da prođu dve do tri nedelje, a za to vreme kazne mogu da se nagomilaju.
Redakcija portala Nova.rs uputila je pitanja „Parking servisu“ kako bismo saznali zbog čega je došlo do problema u servisu obaveštenja, kao i kada će problem biti saniran. Do objavljivanja ovog teksta, odgovore na ova pitanja nismo dobili.
BONUS VIDEO Širi se naplata parkinga na ulicama Čačka
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare