Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas nov sistem funkcionisanja gradskog prevoza, a kako je rekao, u budućnosti će biti ukinuti kontrolori. On je objasnio i da će grad jednostrano raskinuti ugovor sa "Kentkartom", kao i da je "validator bio laž". Uvodi se i nov sistem karata.

Gradonačelnik je najavio da će celodnevna karta koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta.

„Ovo je novi sistem javnog prevoza u Beogradu. U postojećem sistemu grad je podeljen na 4 zone. U novom postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju“,  rekao je Šapić.

Uvodi se i karta za 7 dana po ceni od 1.000 dinara, ukidaju se postojeće karte za 3 i 5 dana.

Pročitajte još:

Mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu i 3.500 za dve zone. Godišnja karta koštaće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.

Karta će se kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća „Naplata prevozne usluge“. Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom.

„Uvodimo moderan sistem plaćanja putem besplatne aplikacije“, kazao je Šapić.

GSP, autobus, gradski prevoz, dan, radni dan, pun autobus, maske, maska, epidemiološke mere, korona, koronavirus,
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Plaćanje SMS porukom biće slično kao kod naplate parkiranja. Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu.

Ukidaju se i kontrolori

Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.

gradski prevoz
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

„U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa“.

On je govorio i o ugovoru sa Kentkartom.

„Ugovor je od starta štetan za grad Beograd i čitav sistem koji je baziran na validatoru sistem koji ne može da funkcioniše i koji donosi štetu i gradu i putnicima, jer nije unapredio javni prevoz, već ga je unazadio. Ni tako štetnog ugovora oni se nisu pridržavali“, kazao je Šapić

Foto: Tamara Marković/Nova.rs

On je istakao da je glavni problem u funkcionisanju naplate javnog prevoza neprihvatanje sistema od strane putnika.

Ideja je, bila, kazao je, da Grad preuzme naplatu karata, a da se nađe način da privatni partner održava sistem koji je kreirao. Međutim, i od toga se odustalo.

„Počinju da izlaze raznorazne manjkavosti, slabosti i defekti čitavog sistema. Mi u poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne treba da učestvujemo u tom sistemu“,  kazao je Šapić i dodao da će se sve to pokazati u narednom periodu i u sudskom postupku.

Grad će zahtevati odštetu za štetan ugovor i odbraniće se pred sudom u slučaju zahteva za penalima, jer se privatni partner nije pridržavao ugovora.

Foto: N1

Kako je rečeno na konferenciji trebalo je da se dogovore, i da zajedno rade.

„Oni su od 2012. do 2022. godine bili vlasnici svih podataka u sistemu“ kazao je Šapić i istakao da je, ipak, samo 25 posto ljudi čekiralo karte u sistemu u kome je bilo zamišljeno da svi validiraju svoje karte: „Je l’ vi shvatate koliko je ovo jedna laž, validator koji je zakomplikovao život putnicima, a informacija koju je slao je bila beznačajna i ničemu nije služila, zato što je obuhvatala 25 do 30 posto putnika“.

Gradonačelnik je kazao da će na sudu tražiti podatke i uvid kako je taj, kako je rekao „tajni sistem“ funkcionisao.

„Hteo sam da ukažem na to kolika je ovo prevara. 13 godina teramo ljude da se validiraju, a mi ne znamo koliko ljudi plaća prevoz. Mi samo znamo da je opalo sa 9 milijardi na 6 milijardi. Postavlja se pitanje čemu je ovo služilo poslednjih 13 godina? Ničemu“, rekao je.

BONUS VIDEO: Šapića smo uhvatili u najopasnijoj laži od kad je gradonačelnik: Ovo su dokazi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare