U poslednjem kvartalu prošle godine u Srbiji je bilo oko 2,3 miliona pretplatnika fiksne telefonije i oni su u proseku dnevno telefonom razgovarali 1,9 minuta, dok je korisnika mobilnih mreža bilo oko 8,53 miliona, a njihovi razgovori su u proseku dnevno trajali po oko sedam minuta, navodi se u pregledu tržišta za četvrto tromesečje koji je objavio RATEL.
Kada je reč o fiksnoj telefoniji, struktura pretplatnika se nije značajnije promenila pa su većinu i to 87 odsto činili privatni korisnici.
Oni su najčešće pozivali pretplatnike fiksne mreže u zemlji, dok su u međunarodnom saobraćaju preovladavali dolazni pozivi.
Najviše pretplatnika imao je Telekom 72,7 odsto, zatim SBB 23,7 odsto.
U ovom periodu preneto je 3.400 brojeva, što je manje nego u prethodnom kvartalu. Podaci za mobilnu telefoniju pokazuju da je u četvrtom kvartalu bilo oko 8,53 miliona aktivnih korisnika.
Oni su ukupno pričali 5,41 milijardu minuta u domaćem i međunarodnom saobraćaju i poslali oko 1,08 milijardi SMS poruka, odnosno 1,4 poruke dnevno.
Najviše aktivnih korisnika u mobilnoj telefoniji imao je Telekom, 44,15 odsto, Yettel (Jetel) 31,87 odsto, a na trećem mestu je A1 Srbija sa 23,98 odsto od ukupnog broja aktivnih korisnika.
Oni su najviše pozivali brojeve u svojoj mobilnoj mreži, dok su u romingu više saobraćaja generisali korisnici iz inostranstva u poređenju sa saobraćajem koji su ostvarili domaći korisnici u inostranstvu.
U četvrtom kvartalu preneto je oko 30.000 brojeva u mobilnoj telefoniji. Broj korisnika fiksnog širokopojasnog internetu u četvrtom kvartalu prošle godine je blago povećan u odnosu na prethodni kvartal i iznosio je oko 2,07 miliona.
BONUS VIDEO: Pritisak na SBB – mora da plaća kanale po ceni koju odredi REM, a ne sme da ih ukine