„Najnovijim izmenama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, koje će se naći danas na dnevnom redu telefonske sednice Privremenog organa grada Beograda, omogućiće se formalni preduslovi da se veći broj linija javnog gradskog prevoza oduzme GSP-u i poveri privatnim prevoznicima, o čemu je CLS prvi upozorio“, izjavio je Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu i nekadašnji gradski odbornik.
„Naime, po prvi put u gradskoj Odluci imamo uvođenje „posebnih zona gradskog prevoza“ i podelu na zonu 1 koja obuhvata uže gradsko jezgro, zonu 2 koja obuhvata šire gradsko jezgro, zonu 3 koja obuhvata grad i zonu 4 koja će obuhvatiti širu zonu grada. Ono što je indikativno i ukazuje na stvarne namere gradske vlasti jeste odredba po kojoj JKP GSP „Beograd“ obavlja linijski prevoz samo na linijama koje prolaze kroz zonu 1 – uže gradsko jezgro“, objašnjava Jovanović.
„Važećim ugovorom između GSP-a i Sekretarijata za javni prevoz, GSP-u je povereno da samostalno obavlja prevoz na potezima linija „100“ (u koji spadaju naselja Padinska skela, Vrbovski, Crvenka, Ovča, Borča, Jabučki rit, Dunavac, Reva i Kovilovo), „300“ (naselja: Grocka, Begaljica, Zaklopača, Vrčin, Ritopek, Boleč, Leštane, Bubanj potok, Vinča, Mali Mokri Lug i Veliki Mokri Lug), „400“ (obuhvata naselja Pinosava, Beli Potok, Zuce, Bela reka, Glumčevo brdo i Ralja) i „700“ (linije koje saobraćaju do naselja Batajnica, Busije, Ugrinovci, Mala Pruga, Zemun polje i 13. maj). Ovom odlukom, grad će omogućiti Sekretarijatu za javni prevoz da ove linije oduzme GSP-u i ustupe ih privatnim prevoznicima kroz projekat javno-privatnog partnerstva“.
„JKP GSP „Beograd“ je trenutno angažovan na 39 linija navedenih poteza i to sa 36 zglobnih autobusa i 134 solo autobusa, odnosno ukupno 173 vozila. GSP trenutno prevozi građane sa 575 autobusa u saobraćaju, pa bi smanjenje broja vozila za čak 173 značilo pad učešća GSP-ovih autobusa na svega 402 autobusa, odnosno za čak 30 procenata. Takođe je značajan i podatak o sredstvima koje GSP prihoduje na osnovu prevoza putnika na ovim linijama, jer se radi o linijama sa prosečno većim pređenim kilometrima u odnosu na kraće gradske linije, pa bi pad prihoda javnog gradskog prevoznika bio za najmanje 40 procenata u odnosu na trenutno stanje.“
Sve to je uvod u dalje sistemsko rasparčavanje GSP-a, stvaranje tehnoloških viškova zaposlenih, potpuni finansijski krah ovog važnog gradskog preduzeća i favorizovanje privatnih firmi koje bi na ovom poslu imale enorman profit na štetu javnog interesa, stoji u izjavi direktora CLS-a.
****
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare