Direktor preduzeća "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović je kazao danas da će Bajlonijeva pijaca, zbog izgradnje stanice metroa, biti dislocirana, "ali ne pre kraja sledeće godine".
On je za RTS rekao da će ispod te pijace biti i podzemna garaža sa 300 mesta, a da će se posle radova pijaca vratiti na sadašnje, ali će biti „rekonstruisana i modernizovana“.
Mladenović je kazao da će Bajlonijeva pijaca i dalje biti „otvorenog tipa“, a posle rekonstrukcije biće i „reprezentativan prostor“.
„Stanicu (metroa) i garažu ćemo raditi u otvorenom iskopu i to znači da će to biti velika rupa koja će morati da se gradi više meseci i pijaca će u tom periodu morati da bude zatvorena i dislocirana na neko obližnje mesto“, a o tome će odlučiti „nadležni u Gradu“, kazao je on.
Upitan od kada će to biti, Mladenović je odgovorio: „Ne sigurno pre kraja sledeće godine“.
Napomenuo je da je rekonstrukcija te pijace, ispod turističke Skadarlije bila planirana i pre izgradnje metroa, te dodao da će tamošnja stanica metroa biti „veoma značajna i zbog turista“.
Bajlonijeva pijaca važi za jednu od najomiljenih u Beogradu – računa se da se tu snabdeva oko 100.000 ljudi. Asortiman proizvoda je raznolik, kao i krajevi iz kojih stiže roba. Ima skoro 900 tezgi za prehrambenu i popularnu sitnu industrijsku i zanatsku robu, kao i „mlečnu halu“ s rashladnim vitrinama.
Bajlonijeva pijaca jedna je od najvećih u Beogradu, otvorena je 1927. godine i nazvana po svom osnivaču, Čehu Ignjatu Bajloniju, privredniku i vlasniku obližnje pivare. Prvo je radila kao „kvantaška pijaca“ – na veliko, a posle Drugog svetskog rata natvana je pijaca „Skadarlija“ i postala maloprodajna „zelena pijaca“ – sa svežim proizvodima. Radikalno je obnovljena pre svega nekoliko godina.
***
BONUS VIDEO – Gradski prevoz nam je u haosu, a šta je sa metroom?