Savski most Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta preko Save na mestu starog Savskog mosta, a vrednost nabavke procenjena je na 179 miliona dinara, bez PDV-a.

Kako se navodi u projektnom zadatku koji je deo tenderske dokumentacije, 4. marta 2021. godine Ministarstvo građevine i Direkcija za izgradnju Beograda su sa kineskom kompanijom PowerChina, kao izvođačem, zaključili Sporazum o saradnji u vezi sa realizacijom i finansiranjem istražnih i projektantskih radova, piše portal eKapija.

Ovim sporazumom, između ostalog, predviđeno je da kineska kompanija, kao izvođač, preuzme obavezu predfinansiranja istražnih i projektantskih radova za potrebe izrade projekta za građevinsku dozvolu (PGD) i projekta za izvođenje (PZI) novog mosta, dok je obaveza Direkcije da obezbezbedi FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova.

Projekat za građevinsku dozvolu, osim PGD novog mosta preko Save, uključuje i PGD pristupnih saobraćajnica na Novom Beogradu i Savskom vencu, kao i PGD za rušenje postojećeg mosta.

Obaveze FIDIK inženjera obuhvataće sveobuhvatnu koordinaciju projekta, procenu troškova, inspekciju kvaliteta radova. Takođe, obaveza budućeg nadzornika biće i da proverava i odobrava projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje radova, kao i druge projekte, elaborate i studije koij su potrebni za izvođenje radova.

PROČITAJTE JOŠ

Po dve kolovozne trake, tramvajska pruga, pešačke i biciklističke staze

U projektu je navedeno da će statički sistem novog mosta podrazumevati dvostruki čelični luk, kao i da će se čelična konstrukcija oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci.

Saobraćajni profil na mostu predviđa dve kolovozne trake od 6,5 m, tramvajski koridor u sredini, širine 8 metara i trotoare sa obe strane od 3,3 metra, koji uključuju i biciklističke staze.

Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je, kako se navodi, tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kg, odnosno 13 osoba.

Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje.

Rok za završetak radova tri godine

Aneksom ponude potpisanim sa izvođačem, ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni dve godine.

Početak pružanja usluge FIDIK inženjera i nadzora počinje od trenutka kada izvođač završi projekat za građevinsku dozvolu (PGD) za rušenje Starog savskog mosta i PGD za novi most preko reke Save i PGD pristupnih saobraćajnica i odobri je tehnička kontrola.

Rok za podnošenje ponuda ili prijava je 7. jun 2023. godine, a detaljnije o tenderu pogledajte na portalu eKapija.

Odluci da se Savski most ukloni i na njegovom mestu nikne novi, protivi se veliki broj građana, nevladinih organizacija i udruženja i pojedine opozicione stranke.

Podsećaju da most ima istorijsku važnost, kao i da gradu preti saobraćajni kolaps ukoliko bi tri godine ostao bez jednog od mostova preko Save.

BONUS VIDEO: Aleksandar Šapić o uklanjanju Starog savskog mosta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar