Za parking mesto u garaži “Resavska”, pored nove zgrade Univerzitetskog kliničkog centra Srbije (UKCS), niko nije privilegovan, ni zdravstveni radnici, pacijenti, njihova pratnja, ni građani koji dolaze u posetu obolelima - svi plaćaju kartu za svoj automobil. A cena jednog sata za parking u ovoj garaži je skoro troduplo skuplja od zone, koja se naplaćuje u svim okolnim ulicama, u kojima građani, ako imaju sreće da nađu mesto, mogu da ostave svoje vozilo.
U garaži „Resavska“ postoji 639 parking mesta na šest nivoa, a kada smo kolima ušli u ovaj objekat, čak 450 mesta je, u sred radnog dana, bilo prazno. A sva mesta u okolnim, zoniranim ulicama, bila su puna, dok su desetine vozila stajala sa sva četiri upaljena svetla, privremeno, u blizini klinika, u nemogućnosti da nađu parking, niti da plate visoku cenu garaže.
Traženje parking mesta u bilo kojoj od ulica u krugu bolnice u Beogradu, u okolini nove, ali i starih zgrada UKCS, zahteva ozbiljnu psihičku pripremu, jer je u pitanju odlazak u nemoguću misiju. Međutim, pre otvaranja jednog dela nove zgrade UKCS, u rad je puštena garaža, koju pak ne koriste zaposleni, jer je preskupa, a pacijenti i građani koji dolaze u posetu, nakon što jednom ovde parkiraju vozilo i dobiju račun, više se ne vraćaju.
Kada je polovinom prošle godine najavljeno otvaranje nove zgrade UKCS, u kojoj se od nedavno nalazi i Urgentni centar, prethodno je u rad puštena garaža “Resavska”, koja se nalazi tik uz novi objekat klinike. Decenijama su lekari, medicinske sestre i ostali zaposleni u bolnicama, čekali garažu ili besplatan parking za njih, kako bi svojim kolima mogli da dolaze na posao, ali ništa od toga.
I pored ovolike garaže, ostali su bez parkinga, jer ne mogu da ga priušte. Da pojasnimo, parking mesto za prvi sat u garaži košta 100 dinara, a svaki sledeći započeti sat 150, dok je celodnevna karta 850 dinara. Za zaposlene koji provode osam do 12 sati (ako su na dežurstvu), na poslu, u zgradi UKCS, bilo bi neophodno da plaćaju dnevnu kartu, što bi ih za mesec dana koštalo blizu 20.000 dinara, dok je prosečna plata medicinskih sestara oko 60.000 dinara. Trećinu mesečne zarade ostavljali bi u garaži.
“Ova garažetina je nama nepotrebna. Poslednji put sam na posao svojim kolima došla pre 15 godina, a i tada sam se mučila tražeći parking. Kada smo čuli da otvaraju garažu, ponadali smo se da će biti besplatna bar za zaposlene u Urgentnom. Međutim, ispostavilo se da ja treba trećinu mesečne plate da dam na garažu. To je sramota, neviđeni bezobrazluk i lopovluk. To je mašina za pljačkanje ovih jadnih pacijenata, ali i kolega koji ponekad moraju tamo da parkiraju. Uglavnom u garaži ostave auto ljudi koji nisu iz Beograda, pa jadni i ne znaju koliko će da ih košta parking. Sve je ovo smišljeni projekat da se otima od ljudi koji nemaju izbora” ljutito za Nova.rs priča Vesna J., jedna od zaposlenih u UKCS.
Zbog kolone automobila koja se svakodnevno pravi ispred garaže “Resavska”, vozila Hitne pomoći moraju da čekaju kako bi se probila do ulaza u novi Urgentni centar.
“Nepodnošljivo je. Ne možemo da prođemo zbog gužve koja se stvara oko garaže. Svaki put moramo da obilazimo red automobila, ako idemo iz pravca Resavske ulice. Jurcamo da stignemo do Urgentnog centra i onda na 50 metara od ulaza ne možemo da priđemo sa pacijentima” kaže jedan od vozača Hitne pomoći, koji je čekao u gužvi pored garaže.
Podsetimo, Ministarstvo zdravlja raspisalo je u avgustu 2021., javni poziv za dodelu koncesije za finansiranje, projektovanje, izgradnju, održavanje i upravljanje tri objekta garaže sa helidromom (garaže „Resavska“, „Centralna-Helidrom“ i garaža „Deligradska“) u okviru kompleksa UKCS, a vrednost ukupnog projekta, izgradnje sve tri garaže je 3,33 milijarde dinara, odnosno 28,4 miliona evra.
Tada je Đorđe Miketić, iz organizacije “Srce grada” izjavio za naš portal da je neverovatno da se ne zna ko je investitor garaže “Resavska”.
„U krugu KCS, niče bespravna garaža od 22.000 kvadratnih metara investicione vrednosti oko 5 miliona evra. Ono što je zapanjujuće je da se ne zna ko je investitor ove garaže, jer je posredi javno-privatno partnerstvo. Međutim nije moguće doći do ugovora i papira po kome se ova investicija sprovodi?! Ovaj objekat nema građevinsku dozvolu, ne postoji građevinska tabla koja je obvezna po zakonu, ne zna se ko je izvođač radova, ne zna se ko vrši stručni nadzor niti ko je dozvolio da u krugu KCS nikne ovakav objekat“, rekao je Miketić.
Zahtev za dobijanje građevinske dozvole za garažu je, prema njegovi informacijama, odbijen, iako je objekat izgrađen i nesmetano radi.
„Lokacijski uslovi su dobijeni 14. septembra 2021., međutim odbačen je zahtev za izdavanjem građevinske dozvole u decembru mesecu, iako je objekat već tada bio izgrađen” naglasio je on.
Ministre, ko je investitor garaže?
Pre puštanja garaže “Resvska” u rad, Đorđe Miketić je ministru zdravlja Zlatboru Lončaru postavio pitanje: Ko je investitor bespravno izgrađene garaže?
„Pitamo ministra zdravlja Zlatibora Lončara ko je investitor ovog bespravnog objekta i po kojim planovima je ovakav objekat uopšte trebalo da se gradi u krugu KCS. Takođe, ministar mora objasniti ko je dao pravo privatnoj firmi, za koju smo saznali da je registrovana na Sejšelskim ostrvima, da bolesnim ljudima naplaćuje parking jedan evro po satu. Da li je ovo razlog zašto planirana trasa metroa nije prošla ispod Kliničkog centra, kao što je to svuda u svetu“, istakao je Miketić.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare