Foto:Shutterstock

Da li znate šta je Uncool Friend? To je najkul trend kome treba da se pridružiš ovog leta!

Uncool Friend je onaj prijatelj koji će biti odgovoran i spreman da preuzme odgovornost. Onaj koji neće dozvoliti da neko pijan sedne za volan. Onaj koji će reći: “Ne, nemaš kontrolu. Ne možeš da voziš večeras”. Onaj koji ne da ključeve, već zove taksi.

Zašto treba da budeš “uncool”?

Nažalost, statistika Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuje koliko “kul” ponašanje za volanom može biti opasno.

Podaci pokazuju da su mladi vozači često akteri saobraćajnih nesreća. Najčešće do sletanja sa puta dolazi kada izgube kontrolu nad vozilom zbog neprilagođene brzine, ali još opasnije je uverenje da nekoliko pića nije problem. Niko ne planira da vozi pijan, ali mnogi u jednom trenutku pomisle da mogu i upravo taj trenutak pravi razliku između života i tragedije.

Foto:Promo/Tuborg

U proseku, u Srbiji godišnje u saobraćajnim nesrećama pogine oko 100 mladih starosti od 15 do 30 godina, dok je više od 6.000 povređeno. Drugim rečima, u proseku, svaki četvrti dan jedno mlado lice pogine na putu, a svakoga dana bude povređeno oko 17 mladih.

U godini za nama čak 115 mladih izgubilo je život u saobraćajnim nesrećama, što je alarmantan porast u odnosu na 2023. godinu kada je broj stradalih bio 90.

Statistike pokazuju i da najviše mladih strada u prvoj godini vozačkog staža – u proseku šest vozača početnika strada svake godine. Najrizičniji period su vikendi, letnji meseci i noći, posebno perod nakon 23 sata, u vreme odlaska ili povratka iz noćnog provoda.

Zato je važno da budeš “uncool” i da kažeš NE ako tvoj drug pomisli da može da vozi nakon provoda.

Tuborg + Uncool Friend = Nova definicija kul ponašanja

Kompanija Carlsberg Srbija i Tuborg već drugu godinu zaredom ukazuju na značaj tog NE i kroz kampanju „Uncool Friend“ pokazuje šta znači biti pravi heroj – u realnim situacijama koje se dešavaju svakog vikenda, svake večeri, svakog izlaska.

Zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, Tuborg je i ove godine pokrenuo kampanju u okviru obeležavanja Svetske nedelje prevencije saobraćajnih nezgoda.

“Tuborg brend i ove godine nastavlja da bude ‘uncool’, tako da smo se svojom kampanjom ‘Uncool Friend’ pridružili podizanju svesti o problemu učestalih saobraćajnih nezgoda kod mladih lica, a u okviru Svetske nedelje prevencije saobraćajnih nezgoda. Jako je važno informisati mlade vozače o tome koliko je veliki rizik upravljati vozilom nakon konzumacije alkohola i zato se trudimo da svoje poruke komuniciramo upravo na način koji je blizak i prijemčiv ovoj ciljnoj grupi. Naši uncool prijatelji su naši heroji, jer svojim delovanjem čuvaju bezbednost svih nas”, rekla je Jovana Vještica, Corporate Affairs Manager, Carlsberg Srbija

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja dodaju da je odgovornost svakog pojedinca ključ sigurnosti na putevima.

“Ova nedelja podseća sve nas da u saobraćaj ne ulazimo sami, da moramo imati razumevanja jedni prema drugima i da je odgovornost svakog pojedinca ključ sigurnosti na putevima. Promovisanje pozitivnih modela ponašanja, poput ‘Uncool Friend’ inicijative, korak je ka sigurnijoj budućnosti”, navode.

Budi uncool. Budi heroj.

Ne treba ti mnogo da budeš kul. Treba ti hrabrost da budeš uncool – da zaštitiš prijatelja i možda spasiš život.

Jedno NE može da napravi razliku između izlaska i oproštaja.

Budi taj Uncool Friend.

Budi onaj koji čuva svoju ekipu.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar