Prethodnih dana, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je nastavio da nas iznenađuje sa svojim planovima za “unapređenje” saobraćaja u gradu, pompenzno najavivši da će, sada kada građani konačno kupuju karte u javnom prevozu, moći da obnovi vozni park, najavivši kupovinu 500 novih autobusa, i po 100 novih tramvaja i trolejbusa, navodi Ne davimo Beograd u saopštenju.
„Iako gradonačelniku nije strano da obećava megalomanske promene i ulazi u hazardereske poduhvate, ovde se zapravo radi o vrhunskoj manipulaciji i bacanju prašine u oči javnosti kako bi se sakrio epski promašaj sa novim sistemom za naplatu karata“, navodi se.
Pošto je, kažu iz Ne davimo Beograd, očigledno da gradonačelnik nema nikakvu predstavu o cenama, oni su izveli računicu. Prema njoj, 500 novih autobusa, solo, a ne duplih, 100 novih tramvaja i 100 novih trolejbusa bi grad, u najboljem slučaju, koštali 400 miliona evra. Kako kažu, to je skoro pola trenutnog gradskog budžeta.
Higer solo autobus – 200.000 evra po komadu, što je, za 500 autobusa 100 miliona evra.
Tramvaji – Caf, čija je minimalna cena 2.4 miliona, koštali bi ukupno 240 miliona evra za sto komada
Trolejbusi – Minimalna cena je 600.000 evra po komadu, prema cenama sa poslednjeg tendera koju je ponudila Škoda. Za 100 trolejbusa, to je 66 miliona evra.
Ukupno, to je 406 milona evra.
„Sa druge strane, grad je od prodaje karata u vreme kad je naplata bila najbolja (2012. godine) prihodovao tek negde oko 80 miliona evra godišnje, dok je sada to palo na oko 50 miliona. Takođe, procena je da će sa novim, nižim cenama naplata u konačnici biti znatno manja, čemu će doprinuti poljuljano poverenje građana u javni prevoz i decenijsku lošu uslugu, pa će opterećenje za gradski budžet biti još veće. Zato pokret Ne davimo Beograd postavlja pitanje: Iz kojih će to sredstava Aleksandar Šapić nadoknaditi rupu u gradskom budžetu namenjenu za javni prevoz, sad kad su cene karata smanjene? Ko će platiti penale za jednostrani raskid ugovora sa KenKartom i dodatne penale zbog skidanja validatora pre isteka ugovorne obaveze?“, navodi se u saopštenju.
“Umesto ovakvih hazarderskih poduhvata i javno-privatnih partnerstava, Beogradu treba optimizacija linija prevoza, drugačiji pristup prodaji i kontroli karata i uvođenje „takse za urbanu mobilnost. Ne davimo Beograd obećava da se kroz bolju organizaciju trasa javnog prevoza, koristeći postojeću infrastrukturu BG voza, i širenjem mreže žutih traka na ulicama, može unaprediti kvalitet prevozne usluge i život za skoro 50 odsto Beograđana koji svakodnevno koriste javni prevoz”, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd i koalicije Moramo u skupštini grada Beograda
Takođe i predlažu rešenje, a to je da se razlike u cenama karata koje su poslodavci do sad uplaćivali građanima usmere direktno ka gradskom budžetu u vidu “takse za održivu mobilnost” i da se na taj način obezbedi siguran prihod za GSP, jer se javni prevoz ne može posmatrati kao komercijalni projekat već kao usluga od javnog interesa.
BONUS VIDEO Afera Kentkart: Šta se desilo sa šefom kabineta Aleksandra Šapića?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare