Foto:N1; Aleksandra petrivić/Nova.rs; EPA-EFE ALESSANDRO DI MARCO; Predrag Petrović

Iako je bilo najave da će u kragujevačkom Fijatu, u drugoj polovini oktobra početi instaliranje opreme za novi model, ti radovi se za sada ne naziru. U fabričkom Samostalnom sindikatu, za Nova.rs objašnjavaju da je to bila najava iz menadžmenta kompanije, ali da sada niko od zvaničnika ne izlazi sa prognozama kada će stići nova oprema. U fabrici se trenutno izvode grubi građevinski radovi, a oko 500 radnika koje je Fijat ‘‘zadržao‘‘, svakodnevno dolazi na posao i radi na popisu i raščišćavanju hala.

Fijatova hala ‘‘karoserije‘‘ u kojoj se do skoro sklapala školjka modela 500L, potpuno je ispražnjena i u njoj se trenutno odvijaju grubi radovi, koji su povereni građevinskim firmama, saznajemo od predsednika Samostalnog sindikata Saše Đorđevića, koji ne može sa preciznošću da odgovori kada će početi instaliranje nove opreme i robota za proizvodnju električnog modela.

On je ranije izjavio, pozivajući se na zvanična obaveštenja iz kompanije, da će montaža nove opreme početi u oktobru, ali do toga još uvek nije došlo.

„‘Dinamiku tih radova određuje poslodavac. Imali smo najave da će početi u oktobru, ali sada više nemamo zvanične najave da će to biti ‘tad i tad‘. Mogu samo da pretpostavim da na situaciju u fabrici utiču sva ova dešavanja u Evropi. Ono što je izvesno, novog modela će biti, jer vidimo da se pripremaju i adaptiraju hale‘‘, kaže Đorđević.

On je istakao da je jedan, od ukupno tri pogona karoserije, potpuno ispražnjen, te da su građevinske firme, kako kaže, ‘‘rušile i bušile‘‘ i nanovo betonirale podlogu za novu opremu.

‘‘Ništa od opreme ne može da uđe u fabriku dok se ne završe svi građevinski radovi. U pitanju su kvalitetni i savremeni roboti i kada se oni instaliriaju više ne sme da bude radova i dizanja prašine. Sad, kada će to biti, niko od nas zaposlenih to ne zna, sve je na menadžmentu‘‘, navodi Đorđević.

Kaže i da istovremeno sa građevincima, na posao dolaze i Fijatovi radnici, koji popisuju sve fabričke elemente i raščišćavaju pogone u kojima se još uvek nalazi oprema od modela 500l.

Novi model i dalje tajna, informacije saznajemo iz medija

Za nedavnu objavu francuskog portala o automobilskoj industriji Largus.fr, da će se od 2024. u Kragujevcu praviti električni model na bazi citroena C3, sindikati su zatražili potvrdu na sastanku sa menadžmentom, ali odgovor nisu dobili.

Foto:Newsmax Adria

Đorđević navodi da je stav kompanije da ne izlazi u javnost sa takvim informacijama, te dodaje da niko od radnika i kooperantskih firmi ne zna koji će se model proizvoditi.

‘‘Tako je isto bilo i kada smo se pripremali za model 500l. On je prvo imao šifrovani kod i po tom kodu smo trebovali sve delove. To je uobičajeno kada se radi novi model. Mi u ovom trenutku nemamo čak ni taj šifrovani kod, a da li će model biti na bazi citroena C3, niko iz menadžmenta to nije želeo da nam komentariše‘‘, rekao je Đorđević.

Vlada Srbije nije pomogla pri zapošljavanju ‘‘tehnološkog viška‘‘

Višemesečna kriza u Fijatovoj fabrici, okončana je isplatom otpremnina za oko 1.300 radnika i obećanjem države da će ‘‘u što kraćem roku‘‘ pronaći posao za radnike koji su proglašeni tehnološkim viškom.

Kada se slegla prašina oko radničkog bunta, država je zaboravila na svoje obećanje, pa su radnici bili prinuđeni da se sami snalaze.

Đorđević kaže i da nije bilo ništa od najavljenog ‘‘grupnog zapošljavanja‘‘, da se svaki radnik snalazio sam za sebe, te da su kolege, koje nisu uspele da se zaposle u fabrikama, posao pronašle na građevini.

Protest Fijatovih radnika Foto:Aleksandra Petrović/Nova.rs

Dodaje da su se muškarci nekako snašli, ali ističe da su koleginice ‘‘u problemu‘‘, pa poziva državu da ispoštuje dogovor i pomogne bivšim Fijatovim radnicama u pronalaženju posla.

Na kraju kaže i da sindikat još uvek nije dobio zvaničan broj zaposlenih koji su se izjasnili za rad u inostranstvu i da za sada raspolažu samo nezvaničnim podacima da je to između 100 i 150 radnika.

‘‘O tome ćute i država i menadžment, iako smo više puta tražili te informacije. Radnici se šalju u grupama i kompletnu evidenciju o tome vodi poslodavac. Evo, uskoro se vraća i prva grupa kojoj je isteklo tri meseca rada u Slovačkoj, a mi još uvek ne znamo koliko naših kolega je izabralo tu opciju‘‘, zaključio je Đorđević.

U kragujevačkom Fijatu bilo je zaposleno 2.016 radnika, od kojih je 500 zadržalo posao do proizvodnje električnog modela 2024., a tada će im se pridružiti i kolege koje su trenutno na radu u inostranstvu. Svi ostali, proglašeni su za tehnološki višak, a procene su da je bez posla ostalo preko 1.300 ljudi.


BONUS VIDEO: Zašto i dalje ne znamo šta piše u ugovoru države sa Fijatom?

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar