nova železnička stanica Novi Beograd Foto:printscreen/facebook.com/Goran.Vesic.zvanicna.stranica

Srbija nastavlja da troši ogroman novac na velike državne projekte. Tako će za izgradnju kompleksa Železničke stanice na Novom Beogradu izdvojiti čak 138 miliona evra, a radovi bi, prema najavama, trebalo da krenu najkasnije početkom sledeće godine.

Kompletiranje sadržaja na novobeogradskoj železničkoj stanici, a pre svega izgradnja nedostajuće stanične zgrade, korak je bliže realizaciji. Sa direktorom kompanije Šandong za Evropu Vei Jimingom resorni ministar Goran Vesić potpisao je ugovor o izgradnji kompleksa železničke stanice na Novom Beogradu sa rekonstrukcijom mostovske konstrukcije.

Vrednost ugovora je, kako je naveo, 138 miliona evra, od čega će 70 miliona biti izdvojeno za izgradnju nove stanice, a blizu 40 miliona za rekonstrukciju mostovske konstrukcije. Nije precizirano na šta će biti utrošeno ostalih oko 28 miliona evra.

nova železnička stanica Novi Beograd Foto:printscreen/facebook.com/Goran.Vesic.zvanicna.stranica

„Naši prijatelji iz Šandonga, na koje sam veoma ponosan, počeće radove najkasnije početkom sledeće godine, ako ne i ranije, a stanica će biti gotova do decembra 2026. godine“, naveo je Vesić na svom instagram profilu.

„Stanica će biti integrisana sa autobuskom stanicom, a takođe povezana sa javnim gradskim prevozom i budućom trećom linijom metroa“, napisao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić na svom Fejsbuk nalogu.

On je na svom profilu takođe objavio i snimak na kom se vidi kako bi stanica trebalo da izgleda kada projekat bude završen.

Vesić nije precizirao iz kojih sredstava se novac uzima, ali je poznato od ranije da za modernizaciju pruge od četiri koloseka od Beograda do Stare Pazove, radove finansira kineska Eksim banka, dok se deo od Stare Pazove do Novog Sada, 40,4 kilometara vredna 580 miliona dolara finansiraju iz ruskog kredita.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je ranije i da će Kinezima poveriti izgradnju četvorokolosečne pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom, vrednu 1,2 milijarde dolara koje će kreditirati Eksim banka.

nova železnička stanica Novi Beograd Foto:printscreen/facebook.com/Goran.Vesic.zvanicna.stranica

Već su uloženi milioni

Stanica je godinama bila bez osnovnih sadržaja za putnike, da bi delimično bila unapređena u toku izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada.

Tada su izgrađene nadstrešnice i rekonstruisani postojeći peroni i koloseci, a ugrađeni su i liftovi. Naknadno, stanica je u delu ispod perona dobila novi prostor za prodaju karata, kartomate i uređene prilaze.

Ta stanica je jedan od najvažnijih železničkih stanica Beogradskog železničkog čvora, kroz koju prolazi veliki broj međunarodnih vozova sa severa i zapada Evrope.

nova železnička stanica Novi Beograd Foto:printscreen/facebook.com/Goran.Vesic.zvanicna.stranica

U avgustu prošle godine najavljeno je da su počele pripremne radnje za izgradnju stanične zgrade na Novom Beogradu. Planirano je da glavni objekat železničke stanice bude projektovan uz novoplaniranu ulicu Nova 1 i orijentisan prema staničnom trgu ka Ulici Milutina Milankovića, odakle se očekuje pristup najvećeg broja korisnika.

Stanična zgrada bi trebalo da ima prizemlje, dva sprata i povučeni sprat. U prizemlju je planiran višeetažni stanični hol, sa pratećim funkcijama kao što su informacije, prodaja karata, toaleti, garderobe i kafei.

Prvi sprat će imati direktnu vezu sa železničkim peronima i poslovni prostor za potrebe ekspedicije i službi. U planu je i proširenje konstrukcije železničkog mosta za vezu sa glavnim objektom u zoni prvog sprata.

Pročitajte još:

Na drugom spratu biće smešten komandni i kompjuterski centar, a povučeni sprat rezervisan je za javne sadržaje kao što su sala za skupove i restoran sa terasom i krovnom baštom prema staničnom trgu.

Železnička stanica Novi Beograd je jedno od stajališta Beovoza i BG VOZ-a. Smeštena je nedaleko od Otvorenog tržnog centra i mosta preko Ade, u Bloku 42. Nastavlja se ka Tošinom bunaru u jednom i Prokopu u drugom smeru. Ova železnička stanica ima pet koloseka.

Zvanično, epitet glavne železničke stanice u Beogradu nosi Prokop (stanica Beograd centar), ali osim što je loše povezana sa ostatkom prestonice javnim gradskim prevozom, nova centralna stanica nema nikakvu direktnu povezanost sa međugradskim autobuskim linijama. To će upravo biti prednost železničke stanice Novi Beograd.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare