Foto:Predrag Petrović

Posle jučerašnjeg prekida proizvodnje u kraujevačkom Fijatu zbog nedostatka delova, danas je nastavljen uobičajeni rad u obe smene, ali ni to neće potrajati dugo, saznaje naš portal u fabričkom sindikatu "Nezavisnost".

Predsednik sindikata Zoran Stanić, izjavio je da se montaža automobila 500 L privodi kraju za ovu godinu, te da će možda imati još samo dva radna dana, posle čega će, kako je istakao, otići „na pauzu“ do polovine januara naredne godine.

Kragujevački Fijat proizvodi automobile po unapred ugovorenim narudžbinama, koje su, čini se, već u potpunosti ispoštovane, pa je radnicima preostalo da završe montažu poslednjih automobila čija je proizvodnja predviđena za ovu godinu.

Predsednik sindikata „Nezavisnost“ Zoran Stanić, potvrdio nam je da fabrika juče nije radila zbog nedostatka pojedinih delova, ali da su u međuvremenu stigli, pa su radnici danas pozvani na posao.

On je dodao i da je ove nedelje počelo takozvano „pražnjenje linije“, odnosno skidanje svih automobila sa montažne trake.

„Karoserija je već završila svoj deo u utorak, lakirnica u sredu i tako idemo polako prema kraju montaže i kad izađe poslednje vozilo, to je gotovo do sredine januara. Ispunili smo ovogodišnji plan proizvodnje i svi radnici će biti upućeni na plaćeno odsustvo zbog nedostatka posla“, pojasnio je Stanić.

Foto:Predrag Petrović

Ovaj sindikalac ističe i da je to praksa koja se primenjuje već godinama u Fijatu, kada se ispuni plan proizvodnje.

„Radnici se pred kraj godine upućuju na plaćeno odsustvo, s tim što od 24. do 31. decembra koristimo preostali godišnji odmor. To je uvek tako, tri nedelje kolektivnog odmora imamo u avgustu i šest dana na kraju godine. Posle smo do polovine januara ponovo na plaćenom odsustvu“, rekao je Stanić.

Foto:Predrag Petrović

Za dane provedene na plaćenom odsustvu, Fijatovim radnicima isplaćuje se po 65 odsto od zarade.

Prema rečima našeg sagovornika Fijat je u ovoj godini imao oko 70 radnih dana, dok je 2020. fabrika radila ukupno 60 dana.

Foto:Predrag Petrović

„Ove godine napravili smo oko 20.000 automobila, što je više nego prethodne. Ispunili smo ovogodišnji plan, ostalo je da se uradi završna montaža na pojedinim automobilima i ja mislim da će sve to biti gotovo u ponedlejak, ili utorak sledeće nedelje“, ispričao je ovaj sindikalac.

Na kraju je zaključio da zaposleni i ove godine odlaze na plaćeno odsustvo sa velikom zebnjom, jer i dalje nemaju nikakve informacije od menadžmenta da li će se u kragujevačkoj fabrici proizvoditi novi model i kakva je dalja budućnost fabrike.

Foto:Predrag Petrović

U Fijatu se model 500L proizvodi od 2012. godine u tri različite varijante, a zaposleni i predstavnici sindikata često ističu da je model već „zastareo“, kao i da opada interesovanje kupaca za tim automobilom, pa zbog toga strahuju i za svoja radna mesta.

Bonus video – Zoran Stević Univerzalni punjač – tehnički jednostavno, pitanje je da li će proizvođači dozvoliti

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar