Xiaomi YU7 Foto: Imaginechina / ddp USA / Profimedia

Iza kompanije Xiaomi je neverovatan kvartal u kojem su u periodu od aprila do juna isporučili čak 81 hiljadu automobila, a u julu još preko 30 hiljada. Potražnja za njihovim električnim vozilima je iznenađujuće velika, posebno imajući u vidu da je reč o kompaniji koja je tek nedavno ušla na ovo tržište, a do sada je bila poznata po telefonima i potrošačkoj elektronici.

Nakon velikog uspeha modela SU7, koji je pohvalio čak i direktor Forda i koristi ga umesto vozila svoje kompanije, Xiaomi je predstavio i svoj prvi SUV, model YU7, koji je za samo 18 sati rezervisalo više od 240 hiljada ljudi. Dizajnom podseća na Ferrari Purosangue, dok na tržištu cilja segment koji drži Teslin Model Y, ali uz nižu cenu.

Kinezi ispred Tesle

Xiaomi YU7 Foto: Kobe Li / imago stock&people / Profimedia

Uspeh ove kompanije je toliki da su i analitičari Morgan Stanleyja u poruci investitorima napisali kako Tesla sada zaostaje za kineskim kompanijama koje su je u početku inspirisale. Iako je reč o analitičarima koji su do sada na Teslu gledali s velikim optimizmom, uprkos svim problemima u poslednje vreme, oni veruju da su kompanije poput Xiaomija sada ispred Muskovog giganta i dugogodišnjeg lidera na tržištu električnih vozila.

Pročitajte još

Zbog ogromne potražnje za Xiaomijevim automobilima, proći će dosta vremena pre nego što svi zainteresovani dobiju svoje vozilo. Ipak, uprkos odličnim brojkama, kineska kompanija već gleda ka inostranstvu. Razlog je jasan, domaće tržište električnih automobila je prezasićeno i na njemu se takmiči veliki broj proizvođača, među kojima su Tesla i BYD. Za dugoročan uspeh, Xiaomi mora da se probije i na globalno tržište.

Sledeća stanica – Evropa

Foto: CFOTO / imago stock&people / Profimedia

Prema pisanju Bloomberga, Xiaomi se okreće Evropi kao „prirodnom izboru“, jer je carinski režim za kineske automobile povoljniji nego u SAD-u. Osim toga, na evropskom tržištu već posluju brendovi poput BYD-a i Zeekra, pa su vozači na Starom kontinentu već upoznati sa kvalitetom kineskih vozila.

Ipak, oni koji razmišljaju o Xiaomiju kao svom narednom automobilu moraće da sačekaju, jer se njihova vozila u Evropi ne očekuju pre 2027. godine. Iako se ne navodi tačno koji će modeli biti dostupni, veruje se da će to biti već predstavljeni SU7 i YU7, kao i novi modeli koje kompanija planira da razvije u narednim godinama.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare