Nezaboravno NEM Night veče, predstavljanje novih tehnologija u TV industriji, sedam keynote govornika, potpuno ispunjen market i mesta za sastanke u hotelu u kojem se održava NEM Dubrovnik 2023.
NEM Dubrovnik proslavio je svoju desetu godišnjicu tokom večeri nazvane NEM Night. Otvaranje se održavalo pod pokroviteljstvom TVP Worlda, a zatim su Pickbox NOW i Pickbox TV nastavili da podižu atmosferu uz živu muziku. Goste je u ponoć dočekao vrhunac večeri – proslava okruglog rođendana NEM Dubrovnika pod pokroviteljstvom Mediavisiona, organizatora.
Poseban deo drugog dana programa bio je posvećen inovativnim tehnološkim kompanijama koje razvijaju nova i napredna rešenja za televizijsku industriju. Glavne zvezde TV Tech Showcasea bile su kompanije Comcast Technology Solutions, Broadpeak, Gcore i Sandbox Group. Nakon prezentacija, predstavnici svih četiri kompanije pridružili su se okruglom stolu koji je moderirala Anette Schaefer, Big Picture.
Tokom dana je u prepunom Panel Roomu NEM Dubrovnika održano čak sedam keynote govora.
Victoriya Boklag, CEO, United Group, i Sanja Božić-Ljubičić, CEO, Pickbox, Mediatranslations, Mediavision i NEM, vodile su izuzetno zanimljiv razgovor o vodećoj poziciji grupacije United Group u Srednjoj i Jugoistočnoj Evropi:
„Kad govorimo o budućnosti medija uopšteno mislim da je to jedna od najpromenjivijih industrija. Imamo mnogo globalnih igrača i konkurencija je snažna – dolaze direktno na naša tržišta boreći se za publiku. Naša velika prednost su lokalni mediji i lokalni sadržaj iz regije.“
Što se novih projekata tiče, gospođa Boklag se ponosi s nekoliko predstojećih projekata: „Jedva čekamo početak produkcije serije Pink Panther. To će biti prvi projekt koji će koproducirati nekoliko zemalja, a verovatno i međunarodni partneri. Takođe, bili smo prvi koji smo producirali talent show online, Digital Show. Pokušaćemo da ga dovedemo na televiziju, bio je to veliki producentski uspeh u Srbiji – stvorićemo vezu između digitalnog i televizijskog sadržaja. Učestvujemo i u projektu koji finansira Evropska unija, a fokus je produkcija TV sadržaja za Gen Z generaciju.“
Vanda Rapti, EVP & Chief Commercial Officer for North America and Viaplay Select, Viaplay Group, razgovarala je s Dannom Stern o novim projektima Viaplaya:
„Zaista sam uzbuđena zbog pomaganja partnerima širom sveta pri razvijanju svojih usluga i kada vidim uspeh i pozitivne strane koje Viaplay Select donosi u industriju. Radujemo se ekspanziji na novim područjima i s novim partnerima. Takođe, jako sam uzbuđena zbog izvrsnog kanaliziranja Viaplayevog sadržaja prema potrošačkim tržištima i prema Viaplay Select partnerima širom sveta.“
Jamie Cooke, GM CEE, Baltics, Middle East, Mediterranean, Turkey and EMEA Pay TV and Creative Agency, Warner Bros. Discovery. govorio je o lokalno relevantnom sadržaju:
„Verujem u to da se tržišta kreću zajedno s klijentima. Čini mi se da su lokalni i globalni igrači pokrili svoje područje, ali postoji zlatna sredina prema kojoj se krećemo – lokalni sadržaj koji je relevantan i globalno.“
Cooke se takođe dotakao i linearnih kanala: „U ovom delu sveta linearni kanali nisu nestali. Zapravo, vidimo povećanje pay TV usluga i mislim da su korisnici izuzetno osetljivi na cenu. Postoji prostor za možda tri do četiri usluge najbolje vrste. Pitam se gde se linearni kanali nalaze u streaming okruženju. To je pitanje za čitavu industriju – gde korisnici žele da vide linearne kanale i kako ćemo im omogućiti pristup.“
Mark Young, EVP Distribution and Networks, Europe, Middle East and Africa, Sony Pictures Television govorio je o strategiji stvaranja kvalitetnog TV sadržaja: „Izvrsne priče mogu doći s različitih strana sveta, stoga smo proširili naše produkcijske mogućnosti. Želimo da razumemo nijanse i ukuse lokalnih publika. Takođe, zanimljiva nam je i koprodukcija. Sarađujemo sa streamerima na globalnom nivou, ali i s lokalnim partnerima na svakom području.“
Što se tiče spajanja industrije videoigara s TV industrijom, g. Young rekao je da sadržaj svejedno trebalo da bude briljantan:
„Iako imamo već postojeću publiku tj. korisnike PlayStationa, ako ste upoznati s intelektualnim vlasništvom (IP) i niste gejmer, IP treba da stoji samostalno i prema njemu se treba kreirati genijalan TV sadržaj“.
Takođe je dodao da su TV marketi poput NEM Dubrovnika važni za povezivanje: „Ljudi su uzbuđeni da vide jedni druge i sarađuju zajedno.“
Ostali keynote govornici bili su Dimitris Michalakis, Executive Director Cosmote TV and Member of the OTE Group Management Board, Louise Pedersen, CEO, All3Media International, Maria Valenzuela, General Manager, Movistar Plus+ International Division.
Lionsgate je izazvao veliku pažnju predstavljanjem svojeg novog TV sadržaja, a predstavnik Eutelsata izneo je njihova iskustva na prezentaciji pod naslovom Broadcasting in a Changing Market Environment.
S velikim se zanimanjem očekivao razgovor o temi What Makes Content Buyers Tick and How Do They Find That Perfect Fit? Tokom panel-diskusije održane pod pokroviteljstvom Prve TV. O svojim su iskustvima iz prve ruke govorili dugogodišnji kupci i predstavnici Czech Television, Prva TV and B92, TVP, Hrvatske Radiotelevizije i ducktv. Razgovor je moderirao Jonathan Broughton, EBU.
Još je jedna tema pobudila veliku pažnju – na okruglom stolu pod naslovom Europe and Broadcasters: Challenges and Opportunities, pod pokroviteljstvom ACT-a i s Grégoirem Poladom kao voditeljem, predstavnici kompanija Polsat Media Biuro, NOS i RTL Hrvatska razgovarali su o ulozi zakonodavaca i regulatornih tela u unapređenju medijske ekonomije, posebno na nivou Evrope.
Tokom celog dana bilo je mnogo prilika za uspešan networking, od pauze za kafu i pauze za ručak do Happy Houra koji je priredio Paramount Global Content Distribution na prelepoj terasi s pogledom na bazen i more.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar