Sunčevo popodne Foto: Beldocs

Jedna od sada već tradicionalnih programskih celina predstojećeg 17. Beldocs festivala u Beogradu, Vatromet, predstaviće publici trinaest vizuelno upečatljivih dokumentarnih filmova izraženih autorskih rukopisa, od 22. do 29.maja.

„Ovih trinaest filmova plene svojim filmskim pristupima i na različite, ali podjednako uzbudljive načine pripovedaju pre svega snažnim prizorima. Premda su teme prisutne u filmovima iz selekcije Vatromet vrlo različite, zajednički im je moćan i beskompromisan način na koji od njih stvaraju punokrvna bioskopska dela“, izjavio je selektor Beldocsa Igor Stanojević.

Migel Moriljo Vega potpisuje režiju i scenario filma „Generacija Kiborg“ (Cyborg Generation), distopijski sf koji tematizuje drugost kroz osamnaestogodišnjeg Kaja koji je napravio veštački organ i ubacio ga u sopstveno telo.

Generacija Kiborg Foto: Beldocs

„Queendom“ Agnije Galdanove je dokumentarni portret moskovske dreg kraljice koja u neobičnim kostimima izvodi elaboratne javne performanse. Njeni nastupi se uzdižu na nivo radikalne umetničke forme i postaju deo narodnog bunta.

Queendom Foto: Beldocs

Delo rediteljke Izabele Zubričke, Šaka zemlje (Handful of Dirt), govori o jednoj od poslednjih profesionalnih narikači u Podlasku – Halini, i njenom sinu Anžeju, grobaru.

Animirano-dokumentarno ostvarenje „Plavi pelikan“ (Pelican Blue) autora Lasla Čakija vodi nas u Mađarsku 90-tih godina prošlog veka, kada su tri mladića lažirala vozne karte sa namerom da, nakon otvaranja granica Evrope prema Mađarskoj, prevaziđe problem manjka novca za takav put.

Plavi pelikan Foto: Beldocs

Rediteljska kolaboracija Aleksandra Mihalkoviča i Hane Bađake, dobitnik glavne nagrade festivala CPH:DOX u Kopenhagenu, „Majka domovina“ (Motherland), istražuje okrutne metode beloruske vojske kroz priču Svetlane, majke jednog od momaka ubijenih tokom regrutacije. „Drvo raste u mojim snovima“ (A Tree Grows in My Dreams Every Night) Vida Hajnšeka, kroz mešavinu oniričnog i etnografskog pristupa, ilustruje duh slovenačkog naroda i pejzaža kroz audiovizuelni kolaž muzike, slika i poezije.

Kao finalni deo njegove ’milenijalske trilogije’, čija ste prva dva dela, „Nezavisni dečko“ i „Drama devojka“ imali priliku da vidite na prethodnim Beldocs festivalima, Vinsent Boj Kars donosi novi film „Budući ja“ (Future Me), u kojem kameru okreće prema sebi i obrađuje svoje sopstvene želje i strahove.

Kramb Foto: Beldocs

Publika će imati priliku i da u sklopu ove celine pogleda i kultno dokumentarno ostvarenje „Kramb“ (Crumb) iz 1994. godine o ekscentričnom američkom strip autoru Robertu Krambu, koje ove godine slavi svoj 30. rođendan. Ženja Kazankina je autorka ostvarenja „Prazne sobe“ (Empty Rooms) koje predstavlja filmsko ljubavno pismo rediteljkinim prijateljima i porodici, izbeglim iz Moskve uoči rata.

Poslednje leto (The Last Summer), film Vitalija Akimova, dešava se tokom leta 2022. godine u Moskvi. Grupa mladih provodi vreme u organizaciji koncerata i drugih dešavanja u gradu, ne znajući kako će se leto završiti.

Poslednje leto Foto: Beldocs

Dokumentarni film „Racvetani krajevi“ (Split Ends) u režiji slovenačke rediteljke i vizuelne umetnice Hane Koselj Marušič, prikazuje otvoreni razgovor dve prijateljice nakon što njihove nehajne živote prekine gorka vest o zdravlju jedne od njih.

Film „Sunčevo popodne“ (Solar Noon) čiji je autor Fređ Musa, dočarava duh misterioznih i drevnih priča iz pustinje u Severnoj Africi.

Le Saboteur Foto: Beldocs

Kratkometražni akcioni film „Le Saboteur“ je priča o bivšem prevrtljivcu koji se vraća nazad u posao i demonstrira stare trikove kroz upotrebu specijalnih efekata. Iza ovog dokumentarca stoji multidisciplinarni finski umetnik Ansi Kasitoni.

Bonus video: Legat Velje Pavlovića

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar