Samostalna izložba umetnice Jane Stojaković pod nazivom „Vrt uživanja ili prokleta avlija” biće otvorena 9. oktobra u 20 časova u Gradskoj galeriji KC Grad.

Postavka je paradoksalna sadašnjost kroz likove distopijske budućnosti, a radovi na ovoj izložbi prikaz su agresivne, nasilne i nemilosrdne, možda već bliske sutrašnjice međuljudskih odnosa. Koliko god uznemirujući bili, istovremeno su proročki i upozoravajući.

Naizgled fantastični, izmaštani likovi koje susrećemo u svim skorijim radovima Jane Stojaković, od kolaža i crteža, do uljanih slika, zapravo su metaforički prikaz najrealnije sadašnjosti, klasnog raslojavanja uslovljenog finansijskom razdvojenošću na siromašne i bogate, potčinjene i one kojima se drugi potčinjavaju. Delimično nastao tokom korone i u periodu nakon nje, posthumanistički serijal radova ove umetnice uzbunjuje, pozivajući na preispitivanje i samopregor, objašnjava Milica Stojaković.

„Triptih Eko-finansijska segregacija baziran je na narativu koji govori o vremenu nakon korone i klimatskih promena, pojava koje povezuje manipulacija zarad sticanja kapitala i moći. Da bi postala otpornija, ili kao izgovor za uspostavljanje novog društvenog poretka i trajnu genetsku promenu kojom će i fizički početi da se razlikuju, ljudska bića se ukrštaju sa životinjama: najbogatiji sa veprovima, stalež koji opslužuje bogate sa pacovima, dok su ljudi-bubašvabe najsiromašniji sloj“, navodi se o izložbi.

Jana Stojaković trenutno završava doktorske studije na Fakultetu likovnih umetnosti na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Master iz likovne umetnosti u klasi profesora Brajana stekla je na Čelsi koledžu za umetnost i dizajn na Univerzitetu umetnosti u Londonu, 2009. godine. Diplomu postdiplomskih studija dobila je na istom koledžu 2008. Pre toga je diplomirala slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića 2006. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Iste godine završila je Ženske studije pri Fakultetu političkih nauka, Univerziteta u Beogradu. Članica je ULUS-a.

Izložba će biti otvorena do 21. oktobra svakodnevno od 16 do 21 časova u Gradskoj galeriji KC Grad.

Bonus video: Izložba „Lavirint devdesetih“ vraća nas u teška vremena za Srbiju i region