Gradska sekretarka za kulturu je lično odbila predloge za nove prostore u kojima bi automobili mogli da budu smešteni bezbedno. Tražio sam i asistenciju, kustose i sredstva da se arhiva i predmeti adekvatno klasifikuju, ništa nismo dobili, kaže direktor Muzeja automobila Bogdan Petković nakon današnjeg prinudnog iseljenja Moderne garaže.
Nakon što je gradska sekretarka za kulturu Nataša Mihailović Vacić za Nova.rs kazala da sve čini kako bi bio pronađen novi prostor za Muzej automobila, Petković, inače sin Bratislava Petkovića osnivača Muzeja, ističe da nisu dobili predloge, a da je sekretarka odbijala sve njihove alternativne prostore.
– Iskreno, mogu samo da kažem sram je bilo što nije postojalo više interesovanja ili bilo kakve pomoći!
Zbog dosadašnjeg lošeg iskustva, postoji plan da se Muzej prebaci u nadležnost Republike, kao što je to bio slučaj sa Muzejem afričke umetnosti, dodaje direktor, a kao dokaz nezainteresovanosti navodi to što gradska sekretarka nije želela da izda knjigu povodom 120 godina srpskog automobilizma:
– Autor je Marko Miljković, naš kustos, inače jedini doktor nauka koji je doktorirao na temu istorijskih vozila. Kao muzej smo dali apsolutno celokupnu dokumentaciju za potrebe realizacije tog dela. Službeni glasnik je tražio 900.000 dinara, a Vacićeva je rekla da je to mnogo i nije je izdala. Knjigu smo na kraju izdali uz pomoć Ministarstva kulture.
Kao još jedno neprijatno iskustvo, Petković navodi situaciju prošle godine kada je traženo da automobile izlože na Trgu.
– Izneli smo tri vozila i tražio sam adekvatnu zaštitu i obezbeđenje. Završilo se tako što su huligani skakali po kolima i razbili ih skroz. Kada sam pitao sekretarku ko će da nadoknadi štetu, rekla je da se obratim Muzeju grada koji nije nadležan… Mihailović Vacić se sve vreme ponaša kao da sam ja naslednik svega toga i da sve sam treba da rešavam. A, zapravo je četrdeset odsto kolekcije državno! Evo, mi sada sklanjamo i državne automobile.
Petković navodi da su trenutne prostorije gde će automobili biti čuvani obezbeđene njegovim zalaganjem, kao i njegovih prijatelja i Saveza za istorijska vozila. Sve bez budžeta za seljenje.
– Sekreterijat za vanredne situacije je poslao zaposlene u Gradskoj čistoći koji pomažu pri selidbi, a to čak nije ni obezbedila sekretarka već ja. Sledeći korak je da nađem zdravorazumske ljude kako bismo pronašli prostor i na adekvatan način sačuvali ono što imamo.
Bonus video: Prinudno iseljenje Muzeja automobila