Uz duboko žalјenje zbog nedavnog odlaska Zorana Erića, Beogradska filharmonija odaje počast izvođenjem njegove komozicije “Šest scena – komentara”, pod palicom Morica Gnana, u petak, 2. februara od 20 časova na Kolarcu. Solisti su Miroslav Pavlović, Ksenija Milošević i Mirjana Nešković, a velika prijateljica orkestra - violončelistkinja Maja Bogdanović izvodi srpsku premijeru kompozicije “Pleši” Ane Klajn.
Tematski materijali od kojih Zoran Erić gradi delo “Šest scena – komentara” potiču iz opusa pozorišne muzike koje je ranije komponovao za predstave „Antigona u Njujorku“, „Banović Strahinja“, „Karolina Nojber“ i „Proces“. Ovo delo je obeležilo noviju istoriju orkestra, našavši se na repertoaru prve turneje po Švedskoj 2006. godine. Skoro dve decenije kasnije, Filharmonija daje omaž tim vremenima, uz soliste iz orkestra – Miroslava Pavlovića, Kseniju Milošević i Mirjanu Nešković.
Maja Bogdanović, violončelistkinja međunardone karijere, ponovo je sa Beogradskom filharmonijom sa još jednom premijerom u stogodišnjoj sezoni. Ovog puta je u pitanju Koncert za violončelo i orkestar britanske kompozitorke Ane Klajn, koja je kao mlada i veoma autentična umetnica već nosilac brojnih nominacija i nagrada. Njena dela su često koreografisana za ples, a dobija porudžbine od najcenjenijih umetničkih institucija sveta, uključujući Barbikan, Karnegi Hol, Kenedi centar, Filharmoniju Los Anđelesa, Pariza, muzej MoMA, Kraljevski orkestar Koncertgebau, Balet San Franciska i Operu u Sidneju. Klajn je opisana kao neustrašiva kompozitorka neobičnih darova, proglašena je među deset najizvođenijih živih kompozitora na svetu , a njeno delo “Pleši” ima preko osam miliona pregleda na platformi Spotify.
Koncert kruniše jedno od omiljenih dela na repertoaru, “Život junaka” Riharda Štrausa. Raskošna simfonijska poema, ima šest delova koji muzički oslikavaju junaka, njegove neprijatelje, partnere, junaka u borbi i u miru, kao i junakovo povlačenje iz sveta i završetak.
Bonus video: Beogradska filharmonija u Kini