Predsednik pokreta "Ljubav, vera, nada", Nemanja Šarović rekao je za Nova.rs da je sve više dokaza Zavetnici nisu opozicija, navodeći da na sumnjive načine pravdaju svoje prihode. On je istakao da postoji ozbiljna sumnja da do velikog novca dolaze uz podršku vlasti, te da je evidentno da lažiraju finansijske izveštaje.
„Zavetnici su kao politička stranka dužni svake godine da podnesu redovan finansijski izveštaj Agenciji za sprečavanje korupcije. Kad su izbori podnosi se i izveštaj o troškovima izborne kampanje. Iz redovnih izveštaja za 2019. i 2020. godinu vidi se da su im tekući i režijski troškovi 0 dinara. Nema troškova zakupa prostorija, niti pratećih troškova, iako imaju prostorije u svim opštinama u Beogradu i u velikom broju u Srbiji. To znači da su im sve prostorije nelegalne, da ih plaćaju iz crnih fondova i da krše zakon o sprečavanju korupcije. Agencija ćuti iako je lako pronaći prostorije, sve su brendirane i vidljivo označene, jer drugačije ne bi ni imalo smisla za političku stranku“, smatra Šarović.
Šarović dodaje da su Zavetnici u kampanji za parlementarne 2020. od države dobili 7.450.100 dinara.
„Suštinski su te pare izvukli. Najveći pojedinačni trošak su im predstavljale usluge Faktor plusa, koji radi istraživavanja i za Vučića. Njima su platili preko 1,4 miliona. Dizajn plakata su platili 600 hiljada dinara, a štampu plakata 640 hiljada. Pored toga, dizajn bilborda, kao da je reč o novom dizajnu, plaćaju 1.058.291 dinara, što je suludo, dok štampanje 3 plakata 739.200 ili 246.400 dinara po jednom bilbordu. Sve su ih štampali u „fotokopirnici MB“, i to se navodi u izveštaju“, ističe Šarović.
Po receptu SNS – donatori uplaćivali po 40.000 dinara
Šarović je našem portalu dostavio i spisak donatora Zavetnika, navodeći da su fizička lica, po receptu SNS, uplaćivala Zavetnicima po 40.000 dinara.
„Koliko je bahato Milica Đurđević trošila novac poreskih obveznika koji je dobila od države za kampanju, govori i neverovatan podatak da je s namenskog računa, platila 580.000 dinara kozmetičkom salonu u Rakovici, čiji je redovan gost. Radi se o Wellness i SPA Yellow Sun Doo, registrovanom za negu lepote i tela. Neverovatno je i to da Agencija za sprečavanje korupcije ćuti i da su velnes tretmane, saunu, bazene, masaže i spa program koji Yellow Sun nudi na svom sajtu prihvatili kao legitiman trošak u kampanji Zavetnika za parlamentarne izbore. A Vili „Košuta“ 190.000 dinara da se odmore posle kampanje“, ističe Šarović.
On dodaje da dobar deo donatora nije hteo da plati proviziju prilikom uplate novca Zavetnicima.
„Nisu hteli da plate iz svog džepa proviziju prilikom uplate, pa su uplaćivali po 39.600 dinara što je presmešno. Da bi dobili novac od države, oni su morali, po zakonu, da daju jemstvo. Oni su za jemstvo položili novac u gotovini u iznosu od 7.450.100 dinara. Zanimljivo je odakle im te pare, jer piše da je novac iz sopstvenih sredstava organizacije, a oni ga po finansijskom izveštaju nemaju“, zaključuje Šarović.
Zašto su Zavetnici omiljeni sagovornici režimskim medijima
„Medijsku i političku scenu u Srbiji već godinama, ničim izazvani, uporno uzurpiraju takozvani Zavetnici i Milica Stamenkovski. Iako su na izborima svih vrsta i nivoa redovni još od 2014. godine, te iako nikada nisu prišli ni blizu cenzusa, svi režimski mediji a ponajviše televizije Hepi i Pink prosto su zaljubljeni u Milicu koja Kosovo i Metohiju najradije “brani” u tandemu sa Marićem i Sarapom. Upravo je Milica živi dokaz da čak i Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo i drugi režimski tabloidi ne moraju biti brutalni prema “opoziciji”. Naprotiv, o noj sve najlepše misle i neobično je poštuju svi režimski megafoni, od Vučićevića do Saše Milovanovića, od Lađevića do Nebojše Krstića. Čak i od Šešelja do Sime Spasića. Možda zato ne čudi što je nikada niko od pomenutih nije upitao ono najlogičnije, od čega ti dete živiš? li neko lakše pitanje – zašto Milica misli da je funkcija predsednika Republike za koju se kandiduje, idealna za njen prvi posao u životu, jer drugog radnog iskustva u već četvrtoj deceniji života nema“, napominje Šarović, uz napomenu da bi bilo zanimljivo saznati kako se Zavetnici finansiraju.
„Kako su, ne prelazeći ceznus, postali takav finansijski tigar, da sa lakoćom plaćaju zakup prostorija na dobrim lokacijama u svim gradovima i većini opština u Srbiji. Čak i iz izveštaja koje je sama Milica podnela državnim organima, jasno je da život omiljenog Vučićevog opozicionara može biti veoma ugodan. Možda bi trebalo razumeti i to što ona nema pravi posao, jer nije lako svako prepodne braniti Kosmet na Hepiju a popodne na Pinku. Ako para nema, tu je državni budžet da pripomogne. Tako Zavetnici sa namenskog računa za kampanju, parama svih građana Srbije, plaćaju salon za negu lepote i tela. Dok Zavetnici našim novcem plaćaju, Agencija za sprečavanje korupcije i Vučićevi medijski besni psi prave se mrtvi. Oni ionako imaju previše posla satanizujući svakoga ko bi zaista mogao, ali pre svega i iskreno želeo, da politički ugrozi Aleksandra Vučića“, zaključuje Šarović.
BONUS VIDEO: SNS sakupljao potpise uz riku volova
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare