Foto: Nova.rs, N1

Istraživačko-izdavački centar Demostat saopštio je danas da su N1 i Nova S najčešće posećivani sajtovi radi informisanja o izborima.

„N1 u 18 odsto slučaejva, Nova S – devet, RTS – osam, Blic i Danas sedam odsto“, kazao je glavni istraživač Demostata i sociolog Srećko Mihailović na predstavljanju predizbornog istraživanja.

Kada je reč o najgledanijoj televiziji povodom informisanja o izborima, nagledaniji je RTS – 39 odsto ispitanika.

„Pink – 26 odsto, Prva televizija – 25 odsto, Hepi 16 odsto ispitanika“, rekao je Mihailović.

Sociolog je rekao da u 28 odsto slučajeva ljudi glasaju za stranke zbog njenog lidera.

„U 21 odsto slučajeva, ljudi glasaju zbog programa stanke, a u 18 odsto slučajeva zato što stranka najbolje zastupa interese ispitanika“, kazao je on.

Odnos ispitanika prema političkim partijama je potvrda onog što se u teoriji i istraživanjima odavno zna – političke partije su glavni kreator izbornog opredeljenja građana.

„Ako je neko član partije ili simpatizer, u 90 odsto slučajeva gradjanin će glasati za te partije“, rekao je Mihailović.

Takođe je rekao da je najčešći odgovor ljudi zašto ne izlazi na izbore taj da njegov glas ne može ništa da promeni.

„Taj stav ima 45 odsto ispitanika, a 14 odsto ima stav da ih baš briga ko je na vlasti“, napomenuo je Mihailović.

Bonus video: Mediji i kampanja – Novinarstvo VS „novinarstvo“ – gosti Rade Veljanovski i Zoran Gavrilović

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar