Startap iz Beograda osmislio je platformu Ivoy Jets, preko koje mogu da se rezervišu letovi privatnim avionima. Tokom pandemije, posvetili su se organizaciji humanitarnih letova, dok poslovni bum očekuju u junu mesecu, kada se očekuje drastičan rast letova privatne avijacije.
Platforma Ivoy Jets, koja na Uber podseća utoliko što spaja one koji žele da lete privatnim avionom sa pružaocima takvih usluga, počela je da radi 16. februara, tačno mesec dana pre nego što su širom sveta aerodromi pozatvarani zbog pandemije.
Pošto je koronavirus neočekivano izazvao globalno “prizemljenje”, tim iza Ivoy Jets odlučio je da se posveti organizaciji humanitarnih letova.
„U toku epidemije imali smo dosta kontakata sa vladama stranih država, kojima smo izlazili u susret pronalaženjem slobodnih medicinskih aviona za prevoz putnika i medicinske opreme za borbu protiv COVID-19“, kaže za Nova.rs Zoran Tadić, menadžer kompanije ITS42, koja stoji iza platforme Ivoy Jets.
Prema njegovim rečima, samo u mesec i po dana od početka epidemije učestvovali su u organizaciji 13 letova na teritoriji SAD i deset letova na teritoriji Evrope.
„U pitanju su humanitarni letovi koje su finansirale države koje su letove i zahtevale, a pronalazak slobodnih letelica koje ispunjavaju standarde za prevoz medicinske opreme i bolesnika je izazov koji je sam po sebi dosta kompleksan, pogotovo u periodu globalne pandemije.
Zbog toga smo rešili da takav vid pomoći pružamo i kroz našu platformu u formi i obliku koji je regulisan i standardizovan za takav tip usluge“, objašnjava Tadić.
Ko čini Ivoy Jets tim?
Naš sagovornik Zoran Tadić deo je tima kompanije ITS42 i platforme Ivoy Jets, koga čine i Mlađen Merdović, predsednik i jedan od osnivača Bitcoin asocijacije Srbije, zatim Kreg Selars, koji je zadužen za tehnološke inovacije, pilot Nikola Jovanović i menadžer proizvoda Milan Lukić.
Osnovna ideja iza Ivoy Jets je da onima koji žele da rezervišu let privatnim avionom maksimalno olakša potragu. Postojeća platforma upravo to i nudi, ali trenutno rade na verziji koja omogućava klijentu da prilagodi let svojim potrebama.
Zato će uskoro moći da izabere tip aviona, bukira tzv. „empty leg“ let (slobodan avion koji poleće sa jednog aerodroma da bi primio putnika na drugoj destinaciji), pa sve do dodatnih usluga poput deljenja letelice sa drugim putnicima ali i lojalti i referal programa kojima će putnici moći da ostvaruju značajne uštede pri bukiranju svakog leta.
„Što se tiče vrednosti svetskog tržišta privatnih letova, do početka pandemije ove godine samo u SAD je na mesečnom nivou ostvarivano oko 400.000 privatnih letova. Cena pojedinačnog leta se kreće od 10 hiljada pa do preko dve stotine hiljada američkih dolara za najluksuznije prekookeanske letove“, objašnjava Zoran Tadić veličinu tržišta čiji deo pokušava da osvoji srpski startap.
„Na svetskom nivou, u pitanju je tržište vredno više stotina milijardi dolara sa tendencijom preuzimanja velikog dela tržišta od komercijalne avijacije, koja je u recesiji već duži niz godina zbog svojih visokih troškova održavanja i ogromnog broja zaposlenih”, dodaje Tadić.
Naš sagovornik ističe da Ivoy Jets sarađuje sa globalnom mrežom privatnih avio operatera, koji širom sveta upravljaju sa oko 10.000 letelica.
Pandemija je zatvorila granice i aerodrome, ali se i u avio industriji stvari polako vraćaju u redovne tokove.
„Kina je prva država koja je krenula u liberalizaciju avio saobraćaja još krajem marta i početkom aprila.
Naravno, bojazan od drugog talasa virusa COVID-19 postoji, alli je tu privatna avijacija u prednosti jer su zdravstveni rizici, uz poštovanje mera, dosta niži nego kod velikih avio kompanija“, kaže Zoran Tadić.
Tim koji stoji iza Ivoy Jets procenjuje da se početkom juna može očekivati prvi masovniji talas poletanja privatnih aviona.
„Bezbednost i zdravlje ljudi su na prvom mestu u avio transportu i to je osnovni razlog zbog kog će privatna avijacija tek posle pandemije doživeti svoj pravi vrhunac“, optimista je Tadić.
Pratite nas i na društvenim mrežama: