Kada je Mazda 2017. godine prikazala Vision Coupe, mnogi su pomislili da je to to i odmah ga proglasili najlepšom limuzinom na svetu.
Prošlo je četiri godine otkako smo prvi put videli prelepu kupe-limuzinu sa znakom Mazde. Ništa se nije u međuvremenu desilo, a sudeći prema najnovijim informacijama, i neće.
Svako ko malo češće prati vesti iz auto-industrije i sam može da donese zaključak zašto je japanski proizvođač odustao od verovatno jedne od najlepših limuzina ikad.
Pogađate – krivci su SUV modeli i neverovatno velika potražnja za ovim tipom vozila, koja gotovo doslovno „uništava“ ostale segmente. Kako nijedan proizvođač nije imun na profit i pravi autobomobile kako bi zaradio, a ne gubio novac, tako je i Mazda rešila da digne ruke od serijske verzije modela koji bi ličio na Vision Coupe, jer se postavlja pitanje koliko bi se prodavao u danima kada limuzine umiru.
Sve ovo je na svojstven način potvrdio i šef razvoja Mazde za Evropu, koji je u intervjuu za britanski Autocar rekao da je „bitno da prodajemo SUV-ove“. Pritom je priznao da bi „bilo jako lepo imati koncept sa napred postavljenim motorom od 6 cilindara i pogonom pozadi za naslednika Mazde 6 ili neki veliki coupe“.
Ipak, teško da će se i to desiti jer je projekat nove Mazde6, koji bi bio konkurencija nemačkoj premijum trojci, takoreći zamrznut, piše Index.hr.
Podsetimo, zvanična objava Mazde u maju prošle godine bila je da se limuzina Mazda 6, sa istorijom dugom 20 godina, gasi na tržištu SAD. Aktuelna generacija je prikazana 2012, a redizajn je usledio 2018.
U SAD se u najboljim danima Mazda 6 prodavala u skoro 60.000 primeraka godišnje, da bi 2019. jedva premašila 20.000, a tokom pandemije je bilo još gore sa svega 16.000 prodatih.
Naslednik bi trebalo da se sprema, ali najverovatnije u nekom sasvim novom obliku.
Bonus video: Kako se vozi prva potpuno električna limuzina iz BMW-a – model i4
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram