Foto: Promo

Tražili smo odgovore na pitanja vozača: Da li je savremenom automobilu dovoljno samo kvalitetno gorivo ili mu treba ono koje sadrži i komponente koje čiste motor Da li mogu ruku pod ruku povećanje snage motora i dinamike ubrzanja sa smanjenjem potrošnje?

Danas je nezamislivo da natočite tek bilo kakav nekvalitetni benzin u svoj automobil. Bar ne u većim gradovima. Velike maloprodajne mreže naftnih kompanija i stroga kontrola kvaliteta zadaju standard ispod koga se jednostavno ne ide. Istovremeno promenili su se i automobili i uslovi njihovog korišćenja. Da bi motor dugo i pouzdano služio potrebno mu je gorivo visokog kvaliteta.

Poznato je da su savremeni motori osetljivi na prljanje

Većina savremenih motora je konstruisana na bazi složenog i preciznog sistema direktnog ubrizgavanja. Ovo obezbeđuje odlične performanse po pitanju snage ekonomičnosti, ali zahteva skoro idealne uslove za rad brizgaljki visokog pritiska koje su u neposrednom kontaktu sa komorom za sagorevanje. Sve je to jako osetljivo i podložno obrazovanju naslaga ugljenika i ostataka sagorevanja.

Foto: Promo

Zašto su naslage ugljenika opasne po motor našeg automobila?

Ovo je prirodan proces koji se dešava čak i pri korišćenju kvalitetnog goriva. Naslage na elementima motora naročito brzo se pojavljuju prilikom dugog rada na niskim obrtajima motora, što znači – u gradskoj vožnji sa mnogo semafora i saobraćajnih gužvi. Naslage remete preciznost formiranja smeše, efikasnost sagorevanja i na kraju krajeva, smanjuju snagu i skraćuju vek motora.

LUKOIL ECTO 100 je rešenje ovog problema?

Svakako. Zahvaljujući specifičnoj formuli ECTO gorivo uklanja štetne naslage sa elemenata motora i obrazuje zaštitni sloj koji sprečava njihovo stvaranje i ubuduće. Na taj način sistem za gorivo uvek radi na nivou fabričkih parametara, automobil pruža 100 odsto svoje dinamike i ekonomičnosti, a rizik od neočekivanih kvarova se bitno smanjuje. Pri tome ECTO 100 omogućava da se u punoj meri demonstrira potencijal koji su osmislili konstruktori sportskih automobila i u potpunosti odgovara zahtevima sportskih federacija FIA i FIM. Korišćenje benzina ECTO 100 povećava efikasnost visokoturažnih motora, pri čemu čuva sva dodatna zaštitna svojstva goriva koja su razvijena pod ovim brendom.

Šta ako imamo automobil s običnim karburatorom?

Naslage ugljenika se formiraju u svim tipovima motora – kako sa direktnim ubrizgavanjem, tako i sa karburatorom. Ako su u prvom slučaju ovom riziku podložne brizgaljke, u drugom slučaju to su ventili koji vremenom gube pokretljivost i preciznost rada. Komponente benzina ECTO 100 efikasno čiste i štite sistem za gorivo kod oba tipa motora.

Dobro zvuči, ali da li ima za to naučnih potvrda?

Obavezno. Kompleksna istraživanja koja je sproveo ruski naučni centar najvećeg autoriteta „NAMI“ potvrdila su značajne prednosti benzina EKTO u odnosu na bezolovne benzine sa 98 oktana. EKTO 100 u potpunosti odgovara zahtevima evropskog standarda EN-228 i u potpunosti je adekvatan za primenu u motorima Evro 5 i Evro 6 standarda. Na osnovu analize njegovih performansi dobio je odlične ocene međunarodne laboratorije Intertek iz Švajcarske.

Iza svakog kvalitetnog brenda stoji dugogodišnja razvojna strategija.

Ovo je van svake sumnje. Za LUKOIL je uvek bilo principijelno važan visok kvalitet proizvoda. Istorijski kompanija investira ogromna finansijska sredstva u modernizaciju svojih rafinerija i razvoj tehnologija tako da nudi proizvode koji prevazilaze sve zahteve standarda, karakterističnih za energetsku granu. Nastavljajući ovaj trend, kompanija je proizvela novi benzin ECTO 100. Kako bi odgovorila na sve viša očekivanja vozača, trenutno u Srbiji ECTO 100 je u ponudi na 41 benzinskoj stanici LUKOIL SRBIJA, a u planu je i širenje ove ponude.

Bonus video: Cene goriva u Hrvatskoj

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram