Foto:Nova.rs

Ideja kupovine novog krosovera koji košta manje od 20 hiljada evra u današnjem vremenu se graniči sa naučnom fantastikom, ali ipak postoji jedan model koji cenom parira malim, gradskim automobilima.

MG je tokom 20. veka bio poznat kao britanski proizvođač sportskih automobila, a kada je ova marka skoro došla do propasti, stigli su Kinezi, odnosno SAIC Grupa koja je ponovo popularizovala ovaj brend.

Ovaj proizvođač je pre nekoliko godina započeo svoju evropsku ofanzivu, a na zapadu Starog kontinenta fokus je na jeftinim električnim automobilima, a kod nas su dostupni i određeni modeli sa konvencionalnim, benzinskim pogonom i vrlo pristupačnom cenom.

Foto:Nova.rs

Najjeftiniji od njih je krosover ZS koji se našao na našem testu, a ovaj model ste već verovatno videli na našim ulicama, jer svojom cenom privlači mnoge vozače.

Dizajn

Što se izgleda spoljašnjosti tiče, MG ZS izgleda dovoljno moderno za većinu kupaca, mada mu nedostaje taj „Wow efekat“ koji poseduje evropska i japanska konkurencija. Ipak, hromirani detalji na karoseriji daju malo živosti dizajnu, dok lažni difuzor na zadnjem braniku doprinosi agresivnijem izgledu.

Foto:Nova.rs

Ako se malo zadubite u MG ZS, možete spreda videti neke sličnosti sa Mazdinim modelima, dok izgled zadnjeg dela ovog krosovera delimično podseća na dizajn Kije.

Unutrašnjost

Kabina ZS-a je fokusirana na praktičnost, ali dizajn ipak nije na nivou nešto skuplje konkurencije. Treba pohvaliti neke detalje kao što su upravljač i otvori ventilacije, koji dosta asociraju na Mercedesove modele.

Foto:Nova.rs

Ipak, analogni instrumenti su relikt nekih prošlih vremena, mada bolje opremljene verzije ovog modela dolaze i sa digitalnom instrument tablom. Između instrumenata se nalazi ekran koji prikazuje informacije o vozilu i potrošnji, a prikaz je lako podesiv putem tastera na upravljaču.

Foto:Nova.rs

Sedišta su negde u proseku klase, dovoljno udobna za duža putovanja, ali moramo da zamerimo bočnu podršku koja nije dovoljno dobra da zadrži telo prilikom bržeg prolaska kroz oštre krivine.

Foto:Nova.rs

Dominantno mesto u kabini zauzima ekran u boji osetljiv na dodir dijagonale 10,1 inča. Sam displej je dobre rezolucije, ali infotejment sistem zna da bude spor u određenim trenucima, pa i jednostavne stvari poput podešavanja klimatizacije mogu da potraju i do 10 sekundi.

Foto:Nova.rs

Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za osobe prosečne visine, ali nemojte misliti da mogu udobno da se smeste tri putnika. Ipak se radi o kompaktnom krosoveru, ali prostora pozadi za dve osobe ima sasvim dovoljno.

Foto:Nova.rs

Zapremina prtljažnika od 448 litara je dovoljna za potrebe većine porodica, a obaranjem sedišta dobija se iskoristiv prostor od 1.375 litara.

Foto:Nova.rs

Vožnja

Testirani ZS pokretao je najveći agregat u ponudi, ali ujedno i najslabiji. Radi se o 1,5-litarskom atmosferskom benzincu koji razvija 106 KS i 141 Nm obrtnog momenta. Pogon se prenosi na prednje točkove putem manuelnog petostepenog menjača, što može da bude problem ako planirate da automobil koristite na dužim putovanjima.

Foto:Nova.rs

Upravo, zbog menjača potrošnja je najveća na auto-putu gde je ZS trošio između 8 i 9 litara na 100 km, dok je u kombinovanom režimu vožnje potrošnja bila oko 7,5 litara na 100 km.

Foto:Nova.rs

Performanse nisu impresivne, a za svako preticanje potrebno je prebacivanje u niže brzine i podizanje broja obrtaja motora kako bi se iskoristila sva snaga agregata. Prema fabričkim specifikacijama, MG ZS 1.5 od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,9 sekundi, dok je maksimalna brzina svega 175 km/h.

Foto:Nova.rs

Ovaj nešto slabiji atmosferski agregat u startu odvraća od svakog pokušaja dinamične vožnje, ali čak i ukoliko „pogurate“ motor u više obrtaje i krenete nešto brže kroz krivinu, osetićete naginjanje karoserije koje nagoveštava da ovaj automobil nije namenjen za sportsku, već za udobnu vožnju. MG ZS je zamišljen kao porodični krosover, i u tome se dobro pokazao, jer nudi komfor za sve putnike bez obzira na kvalitet puta.

Cena

MG ZS ima neke vrline, ali i neke mane, međutim ono što kupce kod ovog modela najviše privlači je cena. Testirani model košta svega 18.490 evra, što zvuči kao bagatela na današnjem tržištu. Treba napomenuti da MG za ovaj model nudi sedmogodišnju garanciju, što dokazuje da su sigurni u kvalitet svog proizvoda.

Foto:Nova.rs

Ako vam je MG ZS privlačan, predlažemo da pogledate naš video test ovog modela sa jednolitarskim motorom u nastavku ovog teksta, ili na ovom linku.

Sviđa nam se:

– cena

– praktičnost

– sedmogodišnja garancija

Ne sviđa nam se:

– naginjanje karoserije u krivinama

– trom agregat

– spor infotejment sistem

Bonus video: Da li su to Dacia Duster i Suzuki Vitara dobili rivala? Vozili smo MG ZS 1.0