Tradicionalni evropski proizvođači automobila su izuzetno zabrinuti zbog „invazije“ jeftinih električnih vozila iz Kine, a Renault i Stellantis su već objavili da planiraju smanjenje troškova proizvodnje.
Thierry Pieton, finansijski direktor Renaulta, izjavio je da je najbolji način da se odbrane od jeftinije konkurencije zapravo smanjenje troškova razvoja i proizvodnje.
Plan Renaulta je da od 2027. godine, sa novom generacijom električnih vozila, smanje troškove proizvodnje za čak 40 procenata.
Kineski proizvođači kao što su BYD i SAIC su shvatili da su im za uspeh u Evropi potrebni jeftini, ali kvalitetni električni automobili. Tokom prošle godine, kineski proizvođači su imali udeo od 9 procenata na evropskom tržištu vozila na struju, što je skoro duplo više nego 2021. Ovaj trend se nastavlja i u prvoj polovini ove godine, jer je kineski MG, nakon Tesle, zabeležio najveći rast tržišnog udela.
Carlos Tavares, generalni direktor Stellantisa, nedavno je izjavio da će konkurencija sa kineskim proizvođačima biti „izuzetno brutalna“. „Njihova konkurentnost u troškovima je 25 odsto bolja od nas. Moramo da se borimo“, rekao je on, opisujući kineski pritisak kao „invaziju“.
Tavares tvrdi da zapadni proizvođači automobila moraju da koriste „isto oružje“ kao i njihovi kineski rivali, nabavljajući delove u zemljama sa nižim cenama i uspostavljajući partnerstva sa dobavljačima baterija koji nude najbolju kombinaciju energije, cene i težine.
Protiv čega će evropski automobilski giganti morati da se bore pokazao je najveći kineski proizvođač električnih automobila, kada je pre nekoliko meseci predstavio mali, gradski model Seagull sa cenom od 10.000 evra.
Ovaj hečbek B-segmenta preti da poremeti tržište, jer je u prvih 24 časa od premijere zabeleženo 10.000 narudžbina. BYD će uskoro početi prodaju modela Dolphin i Seal na evropskom tržištu, a za sada još uvek nije poznato da li će i Seagull biti dostupan na Starom kontinentu.
Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech