G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Da li će biti uspešan? Nemci veruju da hoće i prikazuju koncept svog kultnog terenca na struju - Concept EQG. Ovo je najveća transformacija kockaste legende otkako se prodaje, tačnije od 1979. godine. Koncept je otkriven na sajmu automobila u Minhenu koji se za posetioce otvara sutra. Istovremeno, Mercedes je prikazao i novu verziju konvencionalne G-Klase.

Još pre nekoliko meseci na našem portalu smo otkrili kako bi mogla da izgleda električna G-Klasa, a sada imamo i zvanične fotografije koncepta sa salona automobila u Minhenu, gde je prikazan EQG.

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Aktuelna G-klasa je na tržištu od 2018. godine, kada električna verzija još nije bila u planu, ali s vremenom, elektrifikacija kompletne game nemačkog proizvođača morala je da uključi i Mercedesov kultni 4×4.

I što smo dobili? Vizuelno, automobil je jednako kockast kao i postojeća G-klasa s rustičnim detaljima poput kvaka na vratima i migavcima na blatobranima i prednjim prepoznatljivim okruglim svetlima. Sa druge strane, koncept je prikazan s bočnim svetlećim trakama i karakterističnom maskom sa EQ modela, pa prednja maska i zvezda svetle, piše Auto Klub.

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Zadnja vrata sada se otvaraju klasično, a tu je i peti rezervni točak. Ili se barem tako čini jer je kutija kockasta, pa se po svoj prilici unutra nalaze kablovi za punjenje baterija. Konceptni EQG je postavljen na točkove od 22 cola koji su slični onim sa modela Maybach.

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Što se tiče šasije, EQG koristi istu kao i aktuelni model sa nezavisnim oslanjanjem napred i krutom vezom pozadi, pa je, kako kažu u Mercedesu, „pravi off-roader“. Za sada još nisu otkriveni ostali tehnički podaci, poput kapaciteta baterije, dometa ili performansi, ali se svakako očekuje da bude bolji od konvencionalne, ali najsnažnije verzije G-Klasse – AMG G63 sa V8 motorom i 577 KS, koja do „stotke“ stiže za 4,5 sekundi.

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Preciznije, a kako kažu iz kompanije, „električna verzija G-Klase unaprediće terenske mogućnosti. Snaga će dolaziti iz 4 zasebna motora montirana na točkovima, dok će menjač, uz standardne, nuditi čak i sporohodne brzine. Instant snaga koju omogućavaju elektromotori obezbediće neverovatno ubrzanje ali i vučnu silu, čineći EQG idealnim za strme i teške terene, kao i za prevoz teškog tereta“.

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Očekuje se da bi serijska proizvodnja trebalo da startuje 2024. godine do kad će biti poznati i svi tehnički detalji.

Pogledajte galeriju:

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz

Što se tiče novosti vezanih na konvencionalnu G-Klasu, u Minhenu je prikazana verzija u Professional Line Exterior opremi.

G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz
G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz G-Klasa, EQG, auto, automobil Mercedes-Benz

Reč je o robusnijoj verziji za teren u „Copper Orange“ boji. Standardno dolazi sa zaštitnim rešetkama za farove, blatobranima napred i nazad, kao i terenskim gumama od 18 inča. Dodatno može biti opremljena i nosačima, šatorom na krovu, kutijom za rezervni točak i drugom opremom koja će olakšati boravak u prirodi.

Bonus video: Bizarni festival uništavanja automobila

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare