Zapadni proizvođači su otišli.
„Malo je proizvodnje zapadnih marki automobila i malo je uvoza, tako da je tržište podeljeno između ruske i kineske auto-industrije“, kaže ruski automobilski analitičar Vladimir Bespalov.
Prodaja vozila proizvedenih u Kini naglo je porasla širom Rusije ove godine posle egzodusa mnogih zapadnih proizvođača automobila otkako je izbio rat u Ukrajini. U januaru 2022. kineske marke imale su 9,6 odsto udela na ruskom tržištu automobila. Ta brojka se stalno povećavala tokom cele godine, skočivši na 21% u junu, 27% u septembru i dostigavši 31,3 odsto do kraja novembra.
Ukupno 46.403 novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila prodato je u Rusiji u novembru, od čega je 16.138 jedinica došlo iz Kine. Podaci Udruženja evropskih preduzeća kažu da se očekuje da će ukupna prodaja novih automobila u Rusiji dostići oko 600.000 za 2022.
Rojters navodi da vozila proizvedena u Rusiji prvenstveno odgovaraju onima s manjim budžetom koji dostiže oko 1,5 miliona rubalja (oko 22.500 evra), dok vozila iz Kine odgovaraju kupcima koji žele da potroše više od 2,5 miliona rubalja (oko 37.000 evra).
I Rusija i Kina željne su da popune prazninu koju su ostavili zapadni proizvođači automobila. To je najočiglednije s nedavnim predstavljanjem novog Moskviča 3, SUV-a koji će se nuditi s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i potpuno električnim pogonom, a proizvodiće se u ruskoj fabrici kojom je pre upravljao Renault.
Bespalov veruje da bi kineski proizvođači automobila sledeće godine mogli da čine oko 35% ruske prodaje i očekuje da će 2023. biti prodato oko 800.000 vozila, piše Auto Klub.
Bonus video: Kako spremiti automobil za zimu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare