Foto: Art Konovalov/Shutterstock

Vlada Moskve je, posle povlačenja francuskog "Renaulta" sa ruskog tržišta, otkupila fabriku i najavila da počinje proizvodnju automobila pod istorijskim brendom "Moskvič".

Stručnjaci su izneli više scenarija daljeg razvoja fabrike, a jedan od njih je uključivanje kineskih kompanija u proizvodnju novog automobila, prenosi N1.

Gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanjin naveo je na svom sajtu da se u moskovskoj fabrici planira proizvodnja klasičnih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, a u budućnosti se mogu očekivati i električna vozila.
Prema njegovim rečima, ruska kompanija „Kamaz“ postaće glavni tehnološki partner fabrike.

„Zajedno sa ‘Kamazom’ i Ministarstvom industrije i trgovine Rusije radimo na lokalizaciji proizvodnje maksimalnog broja automobilskih komponenti u Rusiji“, dodao je Sobjanjin.

Ekspert Ruskog instituta za strateška istraživanja Mihail Beljajev rekao je da u ovom projektu učestvuje Institut za automobile (NAMI), koji se bavi naučnim istraživanjima u oblasti automobilske industrije, a to će pomoći da se proizvodnja budućih modela dovede na viši tehnološki nivo.

Prema njegovim rečima, ruska država će sprovesti rebrendiranje naziva automobila, ali će modeli za sada ostati isti. On je naveo da postoji dosta stranih delova u „Renaultu“, ali će Rusija ići ubrzanim tempom da započne domaću proizvodnju delova za automobile za rusko tržište.

Foto: Ana Pajović

Renault je donedavno proizvodio modele Duster, Kaptur kao i Nissan Terrano. Od februara 2020. godine u fabrici je radilo 5.125 ljudi. Kapacitet fabrike je oko 188.000 vozila godišnje.

Postoji više pretpostavki vezanih za to kako će „Renault“ uspeti da postane „Moskvič“, a postoji verzija da će moskovska vlada privući kineske ili korejske proizvođače automobila kao strateškog investitora, koji, za razliku od zapadnih koncerna, još neće napustiti Rusiju.

Foto: Aleoks / Shutterstock

„Ja vidim samo opciju kineskog automobila pod markom ‘Moskvič’ kao mogućnost, i to je to“, rekao je osnivač grupe kompanija „AvtoSpetsCentre“ i „Mozenkov Progress Consulting“ Vladimir Moženkov.

O mogućnosti uključenja kineskih kompanija u proizvodnju „Moskviča“ pišu i ruski mediji, a list „Izvestija“ naveo je da vlasti Moskve, „Kamaz“ i Ministarstvo industrije i trgovine pregovaraju sa autokoncernima iz Kine o proizvodnji automobila u nekadašnjoj fabrici „Renaulta“.

Foto: Andrei Kholmov / Shutterstock

Kako piše Sputnik, Beljajev smatra da je ovo šansa da Rusija oživi domaću automobilsku industriju.

„Mi smo kupili ovu industriju i stavili je pod okrilje države. Ruska država će je namenski razvijati, a to znači da će ovaj pogon davati naloge za proizvodnju automobilskih delova, kao i delova za elektronsku industriju. Odnosno, to ima veoma veliki uticaj na celu ekonomiju“, istakao je Beljajev.

Bonus video: Koja su to kola bolja od „Moskviča“

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare