uvoz automobila, transport
Foto: Shutterstock

Nakon drastičnog pada domaće proizvodnje kao posledice uvođenja sankcija Rusiji, kupci u ovoj zemlji su se okrenuli automobilima iz uvoza, kako novim, tako i polovnim, a najveći broj četvorotočkaša stiže iz Japana i Kine.

Ruska automobilska industrija je jedna od industrijskih grana koja najviše trpi od uvođenja sankcija. Osim što su se gotovo svi veliki proizvođači povukli sa ruskog tržišta, uvedene sankcije su onemogućile uvoz brojnih automobila, ali i delova potrebnih za njihovu proizvodnju.

U takvim okolnostima, Rusi se okreću individualnom uvozu. Tako je u februaru udeo individualnih uvoza bio svega 2 posto, a u avgustu je skočio na 23 odsto. Prema poslednjim informacijama, potražnja za polovnim vozilima je toliko porasla da je prosečna cena automobila na tržištu ove godine skočila za 10 odsto.

Prema podacima Autostata, uvoz novih automobila je još uvek na niskom nivou, dok se uvoz polovnjaka udvostručio. Primera radi, kupci u Rusiji su tokom februara kupili 11.055 polovnih automobila, dok je taj broj u avgustu skočio na 23.117. Od te količine, čak 76 procenata automobila dolazi iz Japana. Daleko ispod, na drugom mestu, nalazi se Belorusija sa udelom od 5,3 posto.

Što se novih automobila tiče, u avgustu ove godine je uvezeno 10.257 primeraka, a njih 70 odsto je stiglo iz Kine. Drastičan porast beleži upravo individualni uvoz. Luka u Vladivostoku ove godine beleži rast uvoza automobila za skoro 50 odsto. Dokovi ove luke su u prvih osam meseci ove godine primili preko 100.000 automobila, prenosi Index.hr.

Prema analizi AEB-a (Association of European Businesses), prodaja novih automobila u Rusiji ove godine će umesto prvobitno prognoziranog rasta od 3,3 posto, zabeležiti pad od oko 50 posto.

Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar