U doba kada limuzine "umiru", tradicionalni modeli švedske kompanije će ipak dobiti svoje naslednike, iako je prodaja automobila S i V serije daleko ispod SUV modela koji trenutno čine 75 procenata prodatih modela Volvoa.
Globalni bestseler brenda Volvo je XC60, koji je u prva tri kvartala 2021. prodat u 162.600 primeraka, što je više od broja prodatih modela S60, V60, S90 i V90 zajedno.
Ipak, izvršni direktor švedske kompanije Hakan Samuelsson tvrdi da će Volvo S i V serija dobiti naslednike, ali da će to biti automobili koji su znatno privlačniji kupcima. „Potrebni su nam niži automobili sa konvencionalnim oblikom i veličinom karoserije ali nešto manje kockasti. Ovi niži automobili će biti dodatak našim vrlo popularnim SUV modelima“, izjavio je Samuelsson.
Kada mu je postavljeno pitanje da li će oblik kupe-krosovera Volvo C40 Recharge doprineti većem broju Volvo modela koji su inspirisani kupeima, Samuelsson je rekao: „Da i ne. Automobili će biti manje kockasti u budućnosti, kada će nam više značiti manji otpor vazduha. Mi pričamo dosta o dometu električnih automobila, i mislim da ćemo više obratiti pažnju na energetsku efikasnost, a naravno manji otpor vazduha će biti centralna tema.“
Prošle godine, Samuelsson je izjavio da će Volvo proširiti svoju gamu SUV-ova, dok će se manje novca investirati u razvoj limuzina i karavana. Ipak, najnovija izjava šefa švedske kompanije obradovaće tradicionaliste i ljubitelje klasičnih Volvo modela, jer će i dalje biti dostupni konvencionalni oblici karoserije. Međutim, modeli S i V serije će dobiti potpuno nove nazive, odnosno više neće koristiti kombinaciju slova i brojeva.
Samuelsson će mesto izvršnog direktora Volvoa u martu prepustiti bivšem šefu Dysona, Jimu Rowanu. Pored toga, napustiće i upravni odbor švedske kompanije ali će nastaviti svoj rad u Polestaru. Što se Volvoa tiče, njihov plan je da do 2025. svaki drugi prodati automobil bude potpuno električni.
Bonus video: Vozili smo BMW iX – Da, onaj SUV koji svi živi komentarišu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare