Ovo su čekali svi ljubitelji Škodine "oktavije" - otkrivanje detalja o njenim sportskim verzijama sa oznakom RS. Uz svu "urođenu" praktičnost, nove tehnologije i sisteme, novi RS sada nudi i "plug-in" verziju, ali i najsnažniji dizel motor do sad.
Svakom novom generacijom Škodini modeli se toliko unapređuju da češki brend gradi sve jaču konkurentsku poziciju unutar Folksvagen grupacije.
Najprodavaniji model je „oktavija“, koja se svake godine proda u gotovo pola miliona primeraka i koja na brojnim tržištima drži lidersku poziciju u klasi. Samim tim, to daje potpuno drugu težinu predstavljanju nove generacije ovog modela nego što je to bilo nekada.
Posle lansiranja četvrte generacije „oktavije“ krajem prošle godine, ljubitelji brenda su s nestrpljenjem čekali sada već kultnu sportsku verziju – RS. Češki brend je napokon otkrio detalje snažne „oktavije“ za koju je prvi put namenio tri različite verzije pogona. U ponudi je benzinac, 2.0 TSI koji razvija 245 KS i 370 Nm, ali od ove godine tu je i „plug-in“ hibridna verzija od 245 KS i 400 Nm koja u svom nazivu nosi oznaku „iV“.
Dizel verzija „oktavije RS“ je unapređena novim agregatom, snage 200 „konja“ (umesto dosadašnjih 184 KS) i za sada jedina od sve tri opcije može imati pogon na svim točkovima. Takođe, za sada je samo za benzinca predviđen i manuelni menjač, dok su sve ostale varijante uparene sa DSG transmisijom.
Niža za 15 mm u odnosu na standardnu verziju, „oktavija RS“ nudi i brojne sportske detalje, koji su sada dostupni u crnoj boji, uključujući retrovizore, krovne šine, okvir i masku hladnjaka, spliter, difuzor i spojler. Takođe, prvi put je opremljena i full LED Matrix svetlima. Enterijer obiluje sportskim duhom koji se ogleda u unapređenom dizajnu sedišta, mogućnosti izbora boje štepa i najvećim novitetom – virtuelnim kokpitom.
Novi dizajn digitalnog kokpita već je poznati iz standardne „oktavije“, ali u RS izdanju on je deo osnovne opreme. Adaptivno oslanjanje, odnosno DCC šasija ostaje jedna od skupljih dodatnih opcija. Svi sistemi asistencije u vožnji iz nove generacije Škodinog bestselera, poput „head-up“ displeja, virtuelnog asistenta Laure i slično, dostupni su i u RS verziji.
Posebno zanimljivo je uvođenje centralnog vazdušnog jastuka u okviru standardne opreme, koji se pri sudaru aktivira u prostoru između vozača i suvozača, štiteći ih od međusobnog sudaranja i povreda.
Istovremeno, Škoda je predstavila i „skaut“ verziju, odnosno „oktaviju“ sa povišenim rastojanjem od tla u odnosu na standardnu (+15 mm), koja je opremljena dodatnim zaštitama podvozja i namenjena vožnji van utabanih staza.
Ovu verziju, dostupnu isključivo u karavanskoj varijanti i sa prtljažnikom od 640 litara, pokretaće i pomenuti dizel motor od 200 KS.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare