Nije nepoznanica da automobili na struju nemaju domet koji proizvođači navode. Nemački Auto Bild je rešio da sprovede vrlo zanimljiv test koji je otkrio koji je realni domet čak 28 električnih automobila dok se ujednačeno voze po auto-putu brzinom od 130 km/h.
Koliko daleko možete da stignete ako ne ubrzavate ili kočite već samo vozite brzinom od 130 km/h na auto-putu? Nemački magazin je na auto-put poslao čak 28 modernih električnih vozila, od sportskih do gradskih automobila.
Znamo da aerodinamičnost kod vozila na struju igra krucijalnu ulogu, zato ne treba da čudi to što su neki koji su malo nezgodnije „građeni“ ovde podbacili, dok su oni koji su od starta dizajnirani kao električni modeli u većini slučajeva, dobro prošli.
Realni domet električnih automobila pri konstantnoj brzini od 130 km/h.
Mazda MX-30 – 140 km
Peugeot e-Rifter – 164 km
Opel Combo e-Life – 171 km
Mercedes EQB 350 – 200 km
VW ID.3 Pro 150 kW – 216 km
Mercedes EQA 250 – 222 km
Cupra Born 170 kW – 226 km
Volvo XC-40 Recharge – 227 km
Opel Zafira – 250 km
Polestar 2 Long Range – 254 km
Polestar 2 Dual Motor Long Range – 258 km
Hyundai Ioniq 5 160 kW – 261 km
Mercedes EQV – 273 km
Kia e-Soul – 280 km
Hyundai Ioniq 5 4×4 – 290 km
BMW i4 M50 – 299 km
Tesla Model Y Long Range – 304 km
Kia EV6 – 305 km
Skoda Enyaq iV80 – 316 km
Audi Q4 e-tron 40 – 326 km
VW ID.4 Pro – 328 km
VW ID.4 GTX – 332 km
Tesla Model 3 Performance – 337 km
Porsche Taycan 4S – 352 km
Audi RS e-tron GT – 367 km
Ford Mach-E GT – 367 km
BMW iX xDrive 50 – 434 km
Mercedes EQS – 444 km
Kako vidimo najveći domet je zabeležen sa Mercedesom EQS i BMW-om iX koji sa jednim punjenjem na auto-putu mogu da pređu 444, odnosno 434 km, piše revija HAK.
Njihov deklarisani domet je svakako veći, ali svaka vožnja preko 80 km/h značajno crpi energiju iz baterija električnih automobila, dok na ovom testu nije bilo ni čestih kočenja koja bi rekuperacijom energije dopunjavala bateriju. Dakle, od Subotice do Vranja teško da biste stigli bez dopune baterija, čak i sa najbolje plasiranim modelima.
Bonus video: Vozili smo prvi ikada električni Renault Megane, domet i cena u testu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare