Oglas
Najnoviji član porodice ultra-ekskluzivnih Icona modela je Daytona SP3, superautomobil sa srednje postavljenim V12 agregatom koji će biti dostupan u ograničenoj seriji i koji je omaž jednoj od najpoznatijih pobeda italijanske kompanije u auto-moto sportu.
Novi model je dobio ime po čuvenoj trci 24 Hours of Daytona iz 1967. kada se Ferrari našao na prva tri mesta, sa svojim legendarnim trkačkim automobilima 330 P3/4, 330 P4 i 412 P. Italijanska kompanija će proizvesti 599 primeraka, što je za 100 više u odnosu na Monza duo, a cena će biti 2 miliona evra sa porezima. Prioritet će dobiti vlasnici modela Monza SP1 i SP2, a isporuke počinju krajem sledeće godine.
Za razliku od spomenuta dva spidstera, koja u pojedinim državama nisu legalni na putu zbog nedostatka vetrobranskog stakla, Ferrari tvrdi da će SP3 biti legalan svuda. Daytona SP3 je prvi Ferrari još od modela LaFerrari koji je moguće koristiti u javnom saobraćaju, a koji koristi srednje postavljen V12 agregat.
Što se tiče samog motora, 6,5-litarski atmosferski V12 agregat razvija 840 KS i 697 Nm obrtnog momenta, što ovaj model čini najsnažnijim neelektrifikovanim automobilom koji je kompanija iz Maranela ikada proizvela.
U odnosu na 812 Competizione, SP3 ima modifikovane usisnike vazduha kao i izduvni sistem, lakše titanijumske nosače motora, izmenjene klipove kao i lakšu, rebalansiranu radilicu motora. Agregat je uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem iz modela 812 Competizione ali sa nešto bržim promenama brzina, a prema tvrdnjama italijanske kompanije V12 motor obećava krivu obrtnog momenta koja se ubrzano diže skroz do 9.500 obrtaja u minuti. To omogućava da Daytona SP3 od 0 do 100 km/h ubrza za 2,85 sekundi, dok je maksimalna brzina 340 km/h, što ovaj model stavlja na sam vrh liste najbržih Ferrarija koji su legalni na putu.
Reference iz trkačkih automobila iz 1960-ih nisu samo mehaničke, jer Daytona SP3 ima karakterističan aerodinamički optimizovan dizajn koji spaja elemente dizajna Ferrarija kroz istoriju sa detaljima iz aktuelnih modela. Retro-futuristička tema dizajna nastavlja se i u kabini, gde su prepoznatljivi elementi iz starijih trkačkih automobila ali uz komfor koji donosi moderna tehnologija.
Sa korišćenjem laganih kompozitnih materijala za karoseriju i šasiju, Daytona SP3 ima svega 1.485 kilograma, a vozač i putnik sede niže nego u bilo kom drugom Ferrariju koji je legalan na putu, pa je visina automobila samo 1.142 milimetra.
Bonus video: Vozači Ferrarija svojim ljubimcima obojili ulice Rima u crveno
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: