Renault Talisman je već penzionisan, ali i dalje je jedna od najlepših limuzina srednje klase. Ovaj model je predstavljen u jesen 2015. godine, dok je prodaja počela tokom leta sledeće godine, a ova limuzina još uvek izgleda kao da je tek stigla na tržište. Ipak, postavlja se pitanje da li je ovaj francuski polovnjak dobra alternativa legendi ovog segmenta – Volkswagen Passatu.
Zbog smanjene potražnje za limuzinama, Renault je prošle godine prestao sa proizvodnjom Talismana, ali ovaj model i dalje privlači brojne kupce, sada kao polovnjak. Prvi mamac su svakako elegantne linije dizajna, bez obzira da li se radi o limuzini ili karavanu, iako Talisman prati glas ne baš pouzdanog automobila.
Glavni krivac je elektronika i činjenica da je broj reklamacija na tu temu iznad proseka. Ne radi se o velikim problemima koji vlasnika ostavljaju na putu, ali u ovoj klasi su i sitnice dovoljne da kod vozača izazovu nezadovoljstvo.
Nakon nekoliko godina i malo više kilometara, plastika enterijera, koja u zoni oko menjača i centralnog ekrana na izgled i dodir deluje jeftinije od ostalih površina, ponekad se ne čini tako homogena i zna da pusti koji zvuk.
To je problem uglavnom u prvim godištima proizvodnje, pa su kasniji (a i malo skuplji) modeli na tom polju znatno bolji. U svemu tome se, naravno, ponekad i preteruje i često od muve pravi slon, jer najveći broj vlasnika sa svojim primerkom nema nikakve brige ni reklamacije.
Pored toga, verovatno je da su oni koji su i imali takve probleme iste do sada i rešili, ali bez obzira na tu pretpostavku, ako kupujete polovni Talisman, treba detaljno da prekontrolišete sve što je povezano sa strujom i elektronikom.
Talisman je udobna limuzina ili karavan, sa ugodnim vozačkim ambijentom koji pruža autentičan komfor srednje klase. Prostran je i komforan, pa je često korišćen i kao poslovni automobil za duža putovanja, a najčešće je u kombinaciji sa dobro poznatim dizelašima 1.5 dCi i 1.6 dCi, a kasnije i 2.0 dCi, koji mogu imati i EDC automatski menjač sa dvostrukim kvačilom.
Tu nema tajni i sve je isto kao i u drugim modelima Renaulta sa tim motorima. Iskustva su uglavnom pozitivna i ako se automobil redovno održava kvalitetnim delovima, i ako se motor ne forsira kada je hladan, agregat i mehanika će prevaliti veliki broj kilometara. Benzinci su raritet, a na domaćem tržištu koje u ovoj klasi priznaje samo dizele, gotovo niko ne vozi benzince niti ih traži.
Bez obzira na motor, polovni Talisman nije lako prodati kao na primer VW Passat, iako se najjeftiniji primerci iz 2016. godine prodaju po ceni od 12.000 evra pa naviše. Međutim, najjeftiniji primerci često kasnije mogu da se pokažu kao najskuplji, pa zato treba biti oprezan prilikom izbora.
Zanimljivo je da limuzina ima veću zapreminu prtljažnika (608 litara) od karavana (572 litra), ali je karavan, naravno, dosta praktičniji. Menjači, kako ručni tako i EDC, korektno se slažu sa motorima, iako u ovoj klasi ima i boljih. Izborom osnovnih paketa opreme, sa manjim centralnim ekranom, konzola izgleda dosta skromno, ispod očekivanja za ovu klasu.
Najčešće kritike tiču se elektronike i nešto jeftinije plastike u pojedinim delovima kabine, pa zato pre kupovine treba proveriti da li sve radi kako treba. Udobnost je na očekivano visokom nivou, a jači modeli imaju 4Control sistem okretanja zadnjih točkova koji pruža bolju upravljivost i lakše manevrisanje.
Kako piše Auto Klub, pet godina nakon prvog predstavljanja, stigla je i redizajnirana verzija, a promene dizajna će primetiti samo iskusni poznavatelji. U ponudi polovnih primeraka primat imaju dizel motori, a vozačima koji žele laganu i štedljivu vožnju, 1.5 dCi sa 110 KS će biti sasvim dobar izbor.
Bonus video: Puno toga po fer ceni – Vozili smo Renault Megane Grandcoupe