Za nepoznatog klijenta koji je želeo automobil koji može da učestvuje u reli trkama kako na asfaltu tako i na šljunku, dobro poznati tim M-Sport koji se takmiči u svetskom reli šampionatu napravio je pravu malu zver. Unikatni automobil koji koristi karoseriju prve generacije Fiat Pande i pogonsku jedinicu modela Ford Fiesta R5 raspolaže sa čak 300 KS.
Engleski reli tim koji se u WRC šampionatu takmiči sa Ford Fiestom, a koji je ranije bio zadužen i za GT program kompanije Bentley, rešio je da napravi jednu ozbiljnu mašinu.
Ford Panda by M-Sport je napravljena od standardne Pande prve generacije koja je značajno modifikovana i prepravljena kako bi mogla da koristi komponente iz prve generacije Fieste R5, modela napravljenog za reli takmičenja.
Kako bi se smestila šasija Fieste, karoserija je morala da bude proširena za 360 mm, a prema tvrdnjama M-Sporta ova promena takođe bolje utiče na upravljivost automobila.
Da bi se izbegla promena oblika karoserije, napravljeni su novi lukovi točkova koji su inspirisani onim kod automobila koji su se takmičili u Grupi B.
Panda by M-Sport koristi Ecoboost 1,6-litarski turbo agregat iz Fieste R5 koji razvija 300 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a snaga se prenosi na sva četiri točka pomoću Sadev petostepenog sekvencijalnog menjača.
Unutrašnjost je inspirisana originalnim dizajnom Pande, ali ima sve što je potrebno za reli takmičenje, poput sigurnosnog kaveza sa FIA homologacijom, pojaseva koji se vezuju u šest tačaka, a zadnja sedišta su izbačena kako bi se stvorio prostor za rezervne točkove.
I dok je ovaj projekat smišljen sa ciljem kreiranja samo jednog primerka po želji klijenta, direktor M-Sporta Malcom Wilson tvrdi da je Panda by M-Sport samo prvi u nizu automobila koje će ovaj tim kreirati u narednom periodu.
Bonus video: Ko mrzi vožnju „u braniku“ i kakva je najsnažnija Dacia ikad
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: