Velike liste čekanja i rast cena su izgleda stvar prošlosti, pre svega zbog globalne inflacije i kineske ekonomije koja je oslabila. Brojni proizvođači automobila su zabeležili slabiju potražnju u Evropi i Severnoj Americi, jer kupci ne žele da trošak kupovine novog automobila i čuvaju novac za osnovne potrebe.
Iako su neki premijum proizvođači poput Ferrarija i Mercedesa podigli predviđanja prodaje zbog visoke potražnje za najskupljim modelima, za veći deo automobilske industrije budućnost nije tako svetla.
Sve manje se čeka na nove automobile a liste porudžbina su sve kraće, i to uprkos slabijoj proizvodnji i manjem broju isporuka nego prošče godine. Proizvođači automobila su do sada dizali cene i profitne marže, ali bi skok inflacije u Severnoj Americi i Evropi mogao da im napravi probleme. Prema izjavama čelnika Volkswagena i BMW-a, potražnja za novim automobila pada, a znakovi upozorenja su pre svega za Evropu i Severnu Ameriku, dok u Kini još uvek postoji velika želja kupaca za novim modelima.
Prema podacima koje su podelili onlajn dileri i aukcijske platforme, potražnja je počela da usporava u martu ove godine, a potrošači su trenutno vrlo oprezni. Za sada, proizvođači svoje veće troškove prenose na kupce prodajom skupljih automobila, ali prema izvršnom direktoru Stellantisa, Carlosu Tavaresu, postoji limit u dizanju cena.
Još uvek nije poznato da li će manja potražnja dovesti do pada cene novih automobila, ali postoje nagoveštaji da je to sasvim moguće. Ford trenutno razmatra da na domaćem tržištu vrati popuste i podsticaje prilikom kupovine, od kojih se odustalo prošle godine tokom problema sa lancima snabdevanja.
Bonus video: Vozili smo Hyundai Venue, jedan od najpovoljnijih krosovera kod nas
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare