Ovi brendovi zarade više za sekund nego većina ljudi za godinu dana

Auto 17. nov. 202117:23
Podeli:
Foto: Toyota

Automobili su skupi. Pritom, ukoliko mislite da je kupovina i održavanje vašeg automobila skupo, pomislite na proizvodnju miliona automobila i delova, razvoj novih tehnologija, dizajn automobila, plaćanje stotine hiljada ljudi da rade za vas, i ponekad plaćanje kazni zbog prekoračenja emisije štetnih gasova. Da, proizvođači automobila imaju velike troškove, ali i još veću zaradu, a dok ste vi ovo pročitali, 10 automobilskih kompanija sa najvećim prihodima su već zaradile više novca nego što vi verovatno zaradite za godinu dana.

To je sažetak izveštaja koji je objavio Uswitch, a njihovo istraživanje se bavilo zaradom proizvođača automobila. Ova informacija nije tajna, jer skoro svaka kompanija objavljuje finansijske izveštaje, uglavnom posle svakog kvartala, a neke čak i svakih mesec dana.

Na kraju godine predstavlja se završni račun koji stvara pravu perspektivu, a Uswitch je rešio da godišnju zaradu najvećih proizvođača automobila podeli kako bi videli koliko oni zapravo zarađuju u sekundi. I da, dok ste pročitali ovaj pasus, najjače automobilske kompanije su zaradile još jednu godišnju zaradu.

Među 10 proizvođača automobila sa najvećom zaradom nalaze se Toyota, Volkswagen, Daimler, Honda, Mitsubishi, Ford, General Motors, BMW, Stellantis i Nissan. Najveći godišnji prihod ostvarila je Toyota sa 275 milijardi dolara, a kada se pogleda koliko to izgleda po satu, minutu ili sekundi, izgleda nestvarno. Dakle, japanska kompanija za sat vremena zaradi 31,4 milion dolara, odnosno 523.889 dolara svaki minut, to jest 8.731 dolar svake sekunde, što je otprilike jedna prosečna godišnja plata u Srbiji.

Na drugom mestu se nalazi Volkswagen sa 8.073 zarađenih dolara u sekundi, a daleko ispod, na trećem mestu je Daimler sa brojkom od 5.589 dolara po sekundi. Čak i Nissan, koji se nalazi na desetom mestu, zaradi 2.882 dolara svake sekunde.

Ovo svakako prikazuje jednu drugačiju perspektivu finansijskog dela automobilskog biznisa, ali treba napomenuti da su i troškovi proizvođača ogromni. Primera radi, Toyota je prošle godine potrošila više od milijardu dolara za marketing, i to samo u Sjedinjenim Američkim Državama.

Bonus video: Prvi kadrovi našeg testa Toyote Hilux u Severnoj Makedoniji

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar