Foto: Shutterstock

Broj novih registracija i dalje jeste veći nego prošle godine i to za 13%, ali polovinom godine ta brojka je bila duplo veća. Ako se sadašnja kriza nastavi, moguće je da će ove godine biti prodato manje automobila nego prošle, koja je bila katastrofalna zbog zatvaranja tokom pandemije koronavirusa.

Globalna nestašica poluprovodnika napravila je brojne probleme, ali su verovatno najizraženiji u automobilskoj industriji. Potražnja postoji, čak je i veća nego prošle godine, ali ponuda je sve manja. Ova kriza zadala je možda i najjači udarac tokom prethodna dva meseca. Prodaja novih automobila u avgustu manja je za 18% u poređenju sa istim mesecom prošle godine, dok je u julu bila manja za čak 24%.

Čelnici Volkswagena, Daimlera i BMW-a smatraju da će se ovaj problem nastaviti i sledeće godine. Nedostatak mikročipova doveo je i do rasta prosečne cene prodatih automobila, jer proizvođači ono malo komponenti koje poseduju ugrađuju u skuplje automobile koji im donose veći profit.

Ovaj paradoks doveo je do toga da proizvođači ostvaruju rekordne zarade iako nema dovoljno automobila kako bi se zadovoljila potražnja na tržištu. Naravno, i ova kriza najviše utiče na one koji imaju manje novca, a ukoliko se nastavi mogla bi da dovede do situacije da novi automobili postanu nepristupačni za prosečnog kupca. Međutim, ni sa polovnim automobilima nije bolje stanje jer je veliki rast potražnje doveo i do značajnog povećanja cena.

Prodaja novih automobila imala je dvocifren pad na svim glavnim evropskim tržištima poput Nemačke, Francuske, Velike Britanije, Italije i Španije. Broj novih registracija u julu i avgustu najmanji je još od samog kraja ekonomske krize 2013.

Bonus video: Koji vozači će morati da dva puta plate tehnički pregled

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare