Daimler i Renault-Nissan Alijansa udružili su se pre oko deset godina i zajednički predstavili nekoliko proizvoda. Jedan od najboljih primera su Infiniti Q30 i QX30, koji su postavljeni na Daimlerovu platformu. Međutim, situacija se promenila u poslednjih nekoliko meseci i izgleda da je ovo partnerstvo stiglo do svog kraja.
Daimler će navodno prodati 9,2 miliona akcija Renaulta, koje imaju vrednost od oko 364 miliona dolara. Ovaj potez je usledio nakon što je Nissan u maju rešio da proda sve akcije Daimlera u vrednosti od 1,2 milijarde dolara. U martu ove godine, Renault je takođe prodao svoje učešće u Daimleru.
Daimler i partneri iz Renault-Nissana su predstavili nekoliko zajedničkih modela, a najnoviji primer je Mercedes-Benz Citan, koji je blago modifikovana verzija modela Renault Kangoo. Prva generacija ovog lakog komercijalnog vozila je bila ismevana zbog relativno niskog kvaliteta koji se nije očekivao od Mercedesa. Setimo se i X-Klase, rebrendirane Nissan Navare, koja je trebala da bude premium pick-up, ali je zbog slabe prodaje izbačena iz ponude u maju prošle godine.
Još jedan plod ovog partnerstva je i Infiniti Q50, koji se prodavao u Evropi sa 2,1-litarskim motorom iz Mercedesa koji je bio uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Mercedes je takođe od 2018. snabdevao Nissan i Infiniti devetostepenim automatskim menjačem.
Analitičari automobilske industrije tvrde da je hapšenje bivšeg izvršnog direktora Renault-Nissan Alijanse Carlosa Ghosna dovelo ovo partnertsvo u problem. Sada kada i Renault i Nissan pokušavaju da pronađu način kako da optimizuju dotok novca i vrate profitabilnost, izgleda da su dani Daimler-Renault-Nissan partnerstva odbrojani.
Bonus video: Izgled unutrašnjosti novog Mercedesa AMG-SL
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: