Foto:Mercedes

Nova verzija Mercedes-Benz S-Klasse namenjena je pre svega šefovima država koji od sada mogu da se kreću u vrhunskom komforu bez straha za svoj život. Mercedes S 680 Guard ispunio je najstrože balističke testove za civilna vozila, a pored toga otporan je i na eksplozije.

Mercedes-Benz proizvodi vozila sa specijalnom zaštitom još od 1928. koja su bila izbor brojnih državnika, od nemačkih kancelara, preko komunističkih diktatora, sve do vlastodržaca u afričkim zemljama. Svi oni su svoj život poverili nemačkoj tehnologiji, a nova blindirana verzija najluksuznijeg Mercedesa u ponudi je bezbednija nego ikada pre.

Foto:Mercedes

Dok su ranije materijali koji su služili za zaštitu putnika u kabini bili ugrađivani u strukturu karoserije, sada je razvijena nova karoserija koja se u potpunosti sastoji od zaštitnih materijala. Samo spoljni deo je od aluminijuma kako bi ova limuzina izgledala poput standardne verzije.

Pored toga, integrisani sistem protekcije uključuje i promene u vešanju, motoru i menjaču kako bi upravljivost Guard verzije bila poput one kod standardne S-Klasse. Pored elemenata zaštite karoserije koji se ne primećuju, prozirna površina prozora je integralni deo koncepta protekcije.

Materijal koji je korišćen kao i debljina stakla koje ima više slojeva ispunjava visoke standarde VR10 klasifikacije bezbednosti.

Foto:Mercedes

Unutrašnja površina stakla je prekrivena polikarbonatom radi zaštite od šrapnela, ali i pored toga, prozori nude izvrsnu vidljivost. Integrisani su na takav način da je na prvi pogled teško primetiti kakvu zaštitu nude.

Foto:Mercedes

Što se enterijera tiče, dostupan je sav luksuz koji nudi i Mercedes S-Klasse sa produženim međuosovinskim rastojanjem. Postoji više od 80 opcija individualizacije, poput aktivnog ambijentalnog osvetljenja ili ekrana sa OLED tehnologijom. Međutim, radi bezbednosti, neke opcije nisu dostupne, poput panoramskog krova.

Foto:Mercedes

Novi S 680 Guard je sertifikovan po pravilima organizacije VPAM, koja je specijalizovana u testiranju materijala i struktura otpornih na napade vatrenim oružjem. Nova blindirana drumska krstarica iz Mercedesa ispunjava VR10 klasifikaciju bezbednosti, koja predstavlja najveći stepen zaštite za jedno civilno vozilo.

Foto:Mercedes

Prilikom testiranja, karoserija i prozori su morali da izdrže napad iz vatrenog oružja koje koristi municiju za probijanje pancira. Pored toga, položen je i test eksplozije, čiji kriterijumi nisu javno objavljeni.

Foto:Mercedes

Zanimljiva činjenica jeste i da se otvaranje i zatvaranje prozora vrši hidraulički, a unutar svakih vrata se nalazi jedinica koja se sastoji od kompresora i malog akumulatora, pa je prozore u slučaju iznenadnog napada moguće zatvoriti i ukoliko vozilo nije uključeno.

Foto:Mercedes

Michelin PAX run-flat gume su deo standardne opreme, a čak i u slučaju defekta sve četiri gume, moguće je preći do 30 kilometara. Novi S 680 Guard takođe ima i aparat za gašenje požara sa automatskom funkcijom aktiviranja, kao i sistem za svež vazduh u slučaju opasnosti koji štiti putnike u kabini od penetracije dima ili opasnih gasova koje okružuju automobil.

Foto:Mercedes

Šestolitarski V12 agregat koji pokreće ovu blindiranu limuzinu razvija 612 KS i 830 Nm obrtnog momenta, a po prvi put ikada ovaj agregat dolazi sa pogonom na svim točkovima koji je modifikovan kako bi se nosio sa većom težinom Guard verzije. Zbog istog razloga, i maksimalna brzina je elektronski ograničena na 190 km/h, dok je fabrički deklarisana potrošnja 19,5 l/100 km.

Foto:Mercedes

Nakon S-Klasse sa standardnim i produženim međuosovinskim rastojanjem i Maybach verzije, Guard je već četvrta varijanta karoserije nove generacije ove nemačke limuzine. Početna cena bez poreza u Nemačkoj za Mercedes-Benz S 680 Guard iznosi 457.100 evra.

Bonus video: Izgled unutrašnjosti novog Mercedes-Benza SL

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare