SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Novi Mercedes-AMG SL vraća se svojim korenima sa klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom. U isto vreme, luksuzni roadster sa 2+2 sedišta je posebno prilagođen svakodnevnoj upotrebi i po prvi put snagu motora prenosi na sve točkove. Pod dugačkom haubom je AMG 4.0-litarski V8 biturbo motor.

Kao luksuzni sportski model, Mercedes-AMG u Afalterbahu je potpuno nezavisno razvio model SL. Lansiranje na tržište započeće sa dva modela sa AMG V8 motorima.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Prvi SL predstavljen je pre gotovo 70 godina, i nakon niza uspešnih modela i trka, danas je pred nama novitet koji ponovo koristi platetni krov, snažan motor (doduše ne V12) i prvi put ikada – pogon na svim točkovima.

Nizak i širok, sa dugačkom haubom jasno asocira na prvu SL generaciju.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Međuosovinsko rastojanje je dugačko, prepusti su kratki, a putnički prostor zabačen je unazad sa oštro nagnutim vetrobranom, dok je zadnji kraj izuzetno moćan. Sve ovo rezultira tipičnim SL proporcijama.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Novi SL je zasnovan na potpuno novoj arhitekturi vozila sa 2+2 sedišta koju je razvio Mercedes-AMG. Šasija je projektovana kao lagana kompozitna aluminijumska konstrukcija, dok njen dizajn garantuje maksimalnu krutost i obezbeđuje osnovu za preciznu i dinamičnu vožnju.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Materijali koji se koriste uključuju aluminijum, magnezijum, komponente od vlakana i čelika, od kojih je, na primer, napravljen okvir vetrobranskog stakla.

Što se tiče eksterijera, rešetka hladnjaka specifična za AMG dodatno naglašava širinu prednjeg dela i, sa svojih 14 vertikalnih lajsni asocira na pretka svih SL modela – legendarni trkački sportski automobil 300 SL iz 1952. godine.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Ostali karakteristični elementi dizajna uključuju tanka i oštra odigitalna LED prednja svetla i jednako tanku LED zadnju svetlosnu grupu.

Radilo se dosta i na aerodinamici, a svi ovi elementi su neprimetno integrisani u spoljašnji dizajn, pa je koeficijent otpora vazduhu sada 0,31 Cd – što predstavlja odličnu vrednost za sportske automobile sa otvorenim krovom.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Još jedna aktivna komponenta je zadnji spojler koji se uvlači i koji je neprimetno integrisan u poklopac prtljažnika. Menja svoj položaj u zavisnosti od statusa vožnje. Pri tome, upravljački softver uzima u obzir brojne parametre: u proračun uračunava brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje i brzinu upravljanja. Spojler pretpostavlja pet različitih ugaonih položaja od 80 km/h da bi optimizovao stabilnost upravljanja ili smanjio otpor.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Tu je i prednji aktivni spojler, sakriven u podvozju ispred motora. Ovaj karbonski profil, težak oko dva kilograma, reaguje na podešavanje AMG režima vožnje i automatski se proteže nadole za oko 40 milimetara pri brzini od 80 km/h. Tada mogu da se aktiviraju AMG režimi vožnje, kojih ima čak šest.

Ovo stvara takozvani Venturi efekat, koji dodatno pribija vozilo ka putu i smanjuje podizanje prednje osovine. Vozač to pozitivno oseća u upravljanju: SL-om se može još preciznije upravljati u krivinama uz još više stabilnosti.

Sportski karakter novog SL takođe je nagovestio odluku za električni meki krov umesto prethodnog metalnog vario krova, čime je smanjena težina za 21 kilogram. Otvaranje i zatvaranje traje oko 15 sekundi i moguće je do brzine od 60 km/h.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

 

V8 AMG zverke

Prilikom lansiranja na tržište, novi SL startuje sa dva nivoa snage 4,0-litarskog AMG V8 biturbo motora. U modelu SL 63 4MATIC+ motor razvija 430 kW (585 kS) i obezbeđuje maksimalni obrtni moment od 800 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,6 sekundi, a maksimalna brzina je 315 km/h.

U SL 55 4MATIC+ V8 jedinica razvija snagu od 350 kW (476 KS) i obrtni moment od 700 Nm. Sprint od mirovanja do 100 km/h traje 3,9 sekundi, a maksimalna brzina je 295 km/h.

U Mercedes-AMG-u kažu da je potrošnja obe verzije negde oko 11-12 litara benzina.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Unutrašnjost novog Mercedes-AMG SL modela transformiše tradiciju prvog roadstera 300 SL u modernu eru. Dizajn kokpita, sve do podesivog centralnog displeja na centralnoj konzoli, fokusiran je na vozača.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Istovremeno, potpuno novi koncept unutrašnjeg prostora sa 2+2 sedišta nudi više prostora i funkcionalnosti nego ranije. Zadnja sedišta povećavaju dnevnu praktičnost i nude prostor za ljude do 1,50 metara visine.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

U kokpitu je izražena kombinacija analogne geometrije i digitalnog sveta – nazvana“hyperanalogue“(„hiperanalogan“). Primer ovoga je potpuno digitalna instrument tabla, koja je integrisana u trodimenzionalni vizir. Standardni MBUX infotejnment sistem nudi izbor između nekoliko specifičnih stilova prikaza i različitih režima.

SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz

Bonus video: Pogledajte video enterijera novog Mercedes-AMG SL roadstera

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar