Foto: Shutterstock

U oktobru prodaja vozila u EU je opala za sedam odsto. Ipak, e-vozila i dalje beleže značajan rast, dok je najtraženiji električni model VW ID.3. Najprodavaniji model u Evropi ponovo je "golf" osme generacije. Kako smo i navikli, SUV segment i dalje ubedljivo najpopularniji.

Pandemija korona virusa nastavlja da utiče na evropsko tržište novih vozila, pogotovo u novom talasu koji hara čitavom Evropom.

Ukupno je od početka godine do sada registrovano 9,7 miliona novih automobila u EU, što je, u poređenju sa prošlom godinom, pad od 27%. Samo u oktobru pad iznosi sedam odsto, sa ukupno registrovanih 1.127.624 novih vozila. To je direktno povezano sa drugim talasom koronavirusa.

Ipak, pad broja novoregistrovanih automobila u oktobru je drugi najmanji pad ove godine, što može da se posmatra i kao nešto koliko-toliko pozitivno.

Saznajte još:

Sa druge strane, otkako je virus krenuo da hara Evropom, prodaja e-vozila beleži značajan rast. Ovde mislimo kako na potpuno električne modele, tako i na plug-in hibride, klasične i blage hibride.

Prošlog meseca ukupno je registrovano čak 302.587 ovih modela, što čini 26,8% tržišnog udela. Drugi mesec zaredom, e-vozila su prodavanija od onih na dizel pogon.

Foto: Jato Dynamics

U poređenju sa prošlom godinom, e-vozila se prodaju bolje i to za neverovatnih 153%, u čemu najveći udeo imaju blagi hibridi. Ovi modeli su povoljniji od električnih i plug-in hibrida, te su samo u oktobru činili skoro trećinu prodatih vozila na čistiji pogon.

Za ovaj impresivni rast zasluge idu jakom komercijalnom uticaju i kampanjama za “fiat pandu”, “ford pumu” i “fiat 500” sa blagim hibridnim pogonom.

Foto: Jato Dynamics

 

VW ID.3 bestseler

Modeli na struju beleže rast od 197% sa čak 71.800 prodatih primeraka u oktobru. Rast je povezan sa lansiranjem novih modela, poput “VW ID.3” koji je prodat u 10.590 jedinica. To što se gradski električni model našao na prvom mestu po prodaji električnih, kao i na 29. mestu u ukupnom plasmanu, može da zahvali flotnim kupcima.

Foto: Promo

 

FCA beleži najveći tržišni udeo u okrobru

Dvocifreni rast beleži “fiat panda”, koja se našla na 5. mestu liste najprodavanijih modela i to prvi put od marta meseca. Od pomoći za značajno veći tržišni udeo FCA Grupe bili su i “jeep renegade” i “compass”.

Renault-Nissan je takođe poboljšao svoj tržišni udeo zahvaljujući brendovima Dačija i Renault, a prati ih Suzuki čiji je broj novoregistrovanih veći za 18 odsto.

Opel Corsa sjajna, a Ford Puma 5. najprodavaniji SUV

Prema modelima, „VW golf“ i dalje je najprodavaniji, ali “opel corsa” se u oktobru pokazala odlično, te je na visokom trećem mestu.

Sjajno su se kotirali i “renault clio”, “fiat panda”, a u svojim segmentima “peugeot 2008”, “hyundai kona” i “volvo XC40”.

“Ford puma” nastavlja da skače na listi, pa je 5. najprodavaniji SUV sa 14.430 primerka registrovanih u oktobru.

Foto: Jato Dynamics

Uspešni proteklog meseca bili su i: “audi A3” (+50% sa 10,821 primeraka), “renault zoe” (+183% sa 9,903 jedinica), “kia niro” (+62% sa 8,125), “mercedes GLA” (+56% sa 7,981), “audi Q5” (+59% i 7,395 prodatih), “škoda kamiq” (+227% sa 7,042), “suzuki swift” (+42% sa 6,065), “nissan juke” (+500% sa 5,724), “suzuki ignis” (+66% sa 4,756) i “kia xCeed“ (+61% sa 4,560)“

Foto: Jato Dynamics

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar