Foto:DACIA

Rumunski proizvođač predstavio je treću generaciju svog najprodavanijeg modela, koji je ujedno i najpopularniji u svojoj klasi u čitavoj Evropi. “Sandero” i njegova robusnija verzija “sandero stepway”, sada su moderniji, bezbedniji i donose nove motore i menjače.

Dačijin najprodavaniji model je “sandero”, a sa ukupno 2,1 milion prodatih primeraka od 2017. godine do danas, ujedno je i jedan od najtraženijih modela u Evropi u svojoj klasi.

Dobar recept po kom se ne nudi previše, već samo onoliko koliko je potrebno i to po fer ceni, doveo je rumunskog proizvođača do uspeha. Osim “sandera”, njegova “stepway” verzija koja nudi nešto više rastojanje od tla, čini čak 65 odsto prodaje, sa čak 1,3 miliona prodatih primerka.

Foto:DACIA

Saznajte još:

Obe verzije u trećoj generaciji bazirane su na novoj platformi i donose novi, moderniji dizajn, dok su dimenzije ostale iste kao i pre. Takođe, nova osnova omogućila je upotrebu savremenih bezbednosnih sistema, novih motora i menjača.

Što se tiče izmena, prvo se primećuju novi farovi i dnevna LED svetla u Y obliku, a ako se malo više obrati pažnja lako je uočljivo da novi “sandero” ima dosta blaže linije, da je vetrobran pod većim uglom i da je krov niži nego ranije. Navedeno, zajedno sa drugačijim ručkama na vratima, kao i novim spoljnim retrovizorima, doprinosi još boljoj aerodinamici i tišoj vožnji.

Foto:DACIA

Verzija “stepway”, osim višeg stava koji se ogleda u 41 mm većem klirensu (ukupno 174 mm), nudi robusniju haubu, ima hromiran znak ispod maske hladnjaka, kao i zaštite na prednjem i zadnjem delu u vidu metalnih oplata.

Foto:DACIA

Nova CMF osnova omogućila je da Dačijini noviteti budu čvršći, ali i lakši nego pre. Prema rečima proizvođača, novo prednje oslanjanje sada omogućava i viši nivo udobnosti i bolje upravljanje.

Foto:DACIA

Za nove “dačije” spremni su benzinski trocilindraši od 65 i 90 KS, kao i TCe od 100 KS koji koristi tečni naftni gas. U novom “sanderu” debituje i CVT menjač u varijanti sa TCe 90 motorom.

Foto:DACIA

U kabini, novi modeli koriste kvalitetnije materijale nego pre, sedišta su nova, a ima i više prostora za sitnice. Multimedijalni sistem dolazi u dve opcije: Media Control i Media Nav (od osam niča), dok su kabine oba modela opremljene i USB ulazima, blutut vezom i kompatibilne su sa pametnim telefonima.

Foto:DACIA

Pozadi ima mesta za tri putnika, ali i više centimetara nego ranije, dok je zapremina prtljažnika 328 litara.
Prodaja u Evropi počinje u prvom delu sledeće godine, a zvanična cena za sada još nije poznata.

Foto:DACIA

 

Pored „sandera“, Dačija je istovremeno lansirala i novu, treću generaciju „logana“, koji donosi niz novosti, a o kome detaljno možete pročitati ovde. 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar