Foto: Promo

Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji u prvom kvartalu 2022. manja je za 12,3% u odnosu na isti period prošle godine, a ovu krizu su pojedini brendovi iskoristili za rast tržišnog udela. U tekstu pogledajte plasman 10 najuspešnijih, ali saznajte i koji brendovi su najveći gubitnici.

Evropsko tržište novih automobila nastavilo je da beleži turbulentne promene i tokom prethodnih nekoliko meseci. Nedostatak mikročipova, sukob u Ukrajini i kriza sa lancima snabdevanja uticali su na manju prodaju u prvom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine.

Ni prošle dve godine nisu bile sjajne, pre svega zbog pandemije i nestašice poluprovodnika, ali se čini da je situacija na automobilskom tržištu sve gora. Ipak, u svakoj krizi imamo pobednike i gubitnike.

Volkswagen dominira

Nemački proizvođač zabeležio je ubedljivo najbolju prodaju na evropskom tržištu tokom prva tri meseca 2022. Kompanija iz Volfsburga prodaja je 267.949 vozila, što je 80.000 primeraka više od drugoplasirane Toyote. Glavni razlog njihovog uspeha krije se u raznovrsnosti game, jer Volkswagen ima modele u svim segmentima. Naravno, tu je i Volkswagen Golf koji je decenijama jedan od najprodavanijih automobila u Evropi, ali i ID familija električnih automobila koja beleži veliki rast prodaje.

Toyota koristi krizu

U prvom kvartalu japanska kompanija je zauzela rekordnu drugu poziciju sa boljom prodajom od svih velikih brendova osim Volkswagena.

Foto: Nova.rs/Video

Iako su zabeležili blagi pad prodaje u odnosu na prva tri meseca 2021. godine, samo tržište je palo znatno više, pa je Toyota ostvarila veći tržišni udeo. Japanska kompanija je u prva tri meseca prodala 187.218 primeraka, a čak tri četvrtine isporučenih automobila su sa hibridnim pogonom.

Uspeh korejskih proizvođača

Kia i Hyundai nastavljaju da beleže odlične prodajne rezultate, a kada bi se njihove brojke sabrale bili bi vrlo blizu Volkswagena.

Hyundai Tucson Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Kia je osmi najprodavaniji brend u Evropskoj uniji sa 139.439 prodatih automobila, dok Hyundai ipak nije uspeo da uđe u top 10. Sa 123.793 isporučenih automobila, nalaze se na 11. mestu najprodavanijih brendova u prvom kvartalu.

Tesla bolja od velikana

Američki proizvođač električnih automobila nesumnjivo grabi ka vrhu. Tokom prva tri meseca ove godine prodali su 59.426 automobila što je bilo dovoljno za 18. poziciju na listi, a na taj način su se približili Seatu koji je isporučio 59.819 vozila. Primera radi, Tesla ima bolju prodaju od Nissana, Minija, Mazde i Honde.

Najveći gubitnici – Lexus je u prvom delu 2022. isporučio svega 10.642 automobila na tržište Evropske unije, što je manje i od brenda Lancia. Među gubitnike svakako spadaju i Jaguar i Alfa Romeo, sa 6.386, odnosno 5.246 prodatih automobila. Ispred njih se nalazi čak i Polestar, kompanija koja se pre svega pet godina odvojila od Volvoa.

Lamborghini prodavaniji od Lade

Lada je i pre sankcija koje su uvedene Rusiji bila na klimavim nogama u Evropi, ali sada su potonuli najniže. Prodali su svega 595 automobila, a bolji rezultat zabeležio je i proizvođač sportskih automobila Lamborghini sa 676 prodatih primeraka. Interesantno je i da je Ferrari zabeležio bolju prodaju od Maseratija, jer su prodali 222 automobila više.

Prodaja automobila u prvom kvartalu po brendovima:

1.Volkswagen – 267.949

2.Toyota – 187.218

3.Peugeot – 164.068

4.BMW – 157.229

5.Mercedes – 157.108

6.Audi – 150.265

7.Ford – 141.759

8.Kia – 139.439

9.Renault – 138.677

10.Škoda – 131.297

Bonus video: Manite nas novih automobila, pogledajte gde je najbolji deo sajma automobila u Beogradu

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar