Uvek škakljiva tema vodi se oko toga kolike su plate MotoGP vozača. Reklo bi se nedovoljno s obzirom na rizik koji nose tokom svakog izlaska na stazu. Ne mislimo samo na rizik od smrti, već i od povreda koje ih mogu zauvek udaljiti iz moto sporta.
Udaljivanje vozača iz moto sporta obično znači da ostaju bez ikakvog zanata u svojim rukama. Razlog leži u tome što su gotovo svi momci i devojke uključeni u moto sport od malih nogu, pa dobar deo njih nije u potpunosti završio školovanje.
Lavina oko plata se pokrenula kada je DORNA zvanično objavila da će se ove godine voziti 42 trke, odnosno dve trke po trkačkom vikendu. Uvođenje sprint trka povećava rizik za vozače i zahteva dodatni trud od njih (da budu fizički spremniji, itd.). Budući da je DORNA inicijator dodatnih trka, timovi su tražili da DORNA i snosi troškove povećanja plata.
U vihoru ovih dešavanja, La Gazzetta dello Sport je iznela plate koje su MotoGP vozači primali u 2022. godini. Napominjemo da su brojke koje vidite verovatno samo iznosi koje vozači primaju od timova za koje voze. Ukupne zarade su sigurno veće, jer vozači imaju prihode i od sponzora.
Plate MotoGP vozača za 2022. godinu (vozač: iznos u evrima):
Mark Markez: 12.500.000
Maverik Vinjales: 10.000.000
Fabio Kvartararo: 6.000.000
Đoan Mir: 6.000.000
Frančesko Banjaja: 5.000.000
Koje iznose dobijaju Espargaro, Morbideli, Zarko i ostali, pogledajte ovde.
Bonus video: Na koji način vozači automobila mogu da pomognu motociklistima