Foto:Promo

Mnogi su u situaciji da imaju malu decu, uobičajena primanja i budžet za polovni automobil od maksimalno 5.000 evra. Gradski auto je svakako mali za celu porodicu i nepraktičan za jedno ili dva dečja sedišta, a kamoli za odlazak na odmor sa svim stvarima.

Dosta vozača se u tom slučaju okreće kompaktnim automobilima koji nisu pravo rešenje, a monovolumeni poput Zafire ili Sharana jednostavno nisu praktični za saobraćajne gužve i tesna parkiranja u gradu.

Kao dobar kompromis umerenih spoljašnjih dimenzija, a velike praktičnosti i prostranosti, nameće se kategorija polovnih monovolumena gradskog formata, koja je danas u nestajanju pod najezdom krosovera i SUV modela.

Spolja mali, a unutra veliki – to je najbolji opis ovih automobila čija se dužina uglavnom kreće oko četiri metra ili 10 do 15 centimetara više od običnih gradskih modela kao što su Citroen C3 ili Ford Fiesta… Na bazi kojih su ovi monovolumeni zapravo i nastali. Troškovi održavanja su im podjednako podnošljivi, a tajna veće funkcionalnosti i praktičnosti leži u dvadesetak centimetara većoj visini.

Za 5.000 evra mogu se kupiti mnogi polovni automobili ovog segmenta, a mi izdvajamo devet koji su sa umerenom kilometražom isplativa kupovina za porodice sa malom decom.

Hyundai ix20

Blizanac modela Kia Venga, dugačak je 4,10 metara i ima veliki prtljažnik od 440 litara, a na putevima se viđa dosta ređe nego što zaslužuje.

Foto:promo

Dopadljivog je izgleda i prostran na zadnjim sedištima, a izradom i motorima koje deli sa Vengom je tipičan Korejac, izuzetno izdržljiv.

Peugeot 1007

Ovaj francuski model je koncepcijski vrlo zanimljiv, ali ima i nekoliko mana. Dugačak je svega 3,73 metra, i ima vrlo skroman prtljažnik od 175 litara.

Foto:promo

Mnogima će biti interesantan zbog elektronskih kliznih vrata (koja znaju da prave probleme u radu), ali upravo zbog tih vrata težina automobila je nešto veća od konkurentnih modela, a samim tim i potrošnja goriva. Ipak, možda će i takav nekima biti prihvatljiva opcija.

Citroen C3 Picasso

Ovaj Citroen je verovatno jedan od dizajnerski najdopadljivijih i funkcionalno najbolje promišljenih automobila ovog tipa. Za 5.000 evra može se kupiti primerak iz 2009. ili 2010. godine, a možda čak i sa dobrim dizel motorom.

Foto:Promo

Upravo su se dizelaši 1.6 HDi pokazali bolji od benzinaca 1.4 VTi i 1.6 VTi, koji su između ostalog poznati i po povećanoj potrošnji ulja. U funkcionalnom smislu, oduševljavaju detalji poput klizne zadnje klupe, ravnog poda sa preklopljenim sedištima, dvostrukog dna prtljažnika (zapremina 385 litara), preklopivog naslona suvozačkog sedišta ili sklopivih stolića u naslonima prednjih sedišta.

Lancia Musa

Musa može da bude zanimljiv izbor za ljude koji žele redak i dimenzijama nešto manji automobil koji je ipak prostran i praktičan. Osim što karoserija u svoja 4,04 metra nudi dobar komfor i prtljažnik od 390 litara, Musa ima i kliznu zadnju klupu, lepe instrumente u sredini armature i dobru opremu sa kvalitetnim materijalima.

Foto:promo

Ovaj model je zapravo premijum izvedba Fiat Idee, i s obzirom da kao i Idea, ima platformu i motore Grande Punta, održavanje nije bauk niti posebno skupo. Dizel motori 1.3, 1.6 i 1.9 JTD su poznati po izdržljivosti, a dobar izbor je i benzinac 1.4 16V.

Opel Meriva

Nesvakidašnja koncepcija zadnjih vrata koja se otvaraju na drugu stranu ima svoje poklonike i kritičare, ali Meriva je generalno bila vrlo uspešna. Čvrsta je i masivna, postavljena na skraćenu platformu Zafire i sa 4,29 metara je najduža u klasi, najmodernija i sa najviše mesta.

Foto:Promo

Impresivna je i zapremina prtljažnika od 400 litara, a za 5.000 evra može se računati jedino na prvo godište proizvodnje, ali uz malo sreće. Dizelaši 1.3 CDTI (Fiat) i 1.7 CDTI (Isuzu) su pozdane i izdržljive mašine, ali neće pogrešiti ni ako uzmete uglađeni 1.4 turbo benzinac.

Ford B-Max

Zanimljiva ideja kliznih zadnjih vrata, bez središnjeg stuba, prošla je gotovo nezapaženo među domaćim kupcima, iako je ova koncepcija zapravo idealna za lagan unos dečjeg sedišta ili ulazak na zadnju klupu.

Foto:Promo

Ford B-Max ima dužinu od 4,08 metara, zapremina prtljažnika je 318 litara, a platformu i motore deli sa popularnim gradskim modelom Fiesta.

Kia Venga

Blizanac Hyundaija ix20 deli isti set karakteristika, a jedine prave razlike su spolja, u dizajnu prednjeg dela, dok je u kabini nešto drugačiji izgled instrumenata i armature generalno. Venga je kao i ix20, automobil koji možda nije toliko atraktivan na prvu, ali se ljubav stvara tokom vremena.

Foto:promo

Što se praktičnosti i dimenzija tiče, tu je sve isto kao i kod Hyundaija, prostranost i udobnost na zadnjoj klupi su za pohvalu, kao i zapremina prtljažnika od 440 litara. Dizelaši 1.4 CRDi i 1.6 CRDi, kao i benzinci 1.4 i 1.6 su dokazano trajni i izdržljivi, a kao i ix20, Venga je postavljena na modularnu platformu PB (i20, Rio, Soul…).

Renault Modus

Za 5.000 evra može da se kupi poslednja serija Modusa, koji je redizajniran 2007. Razlika u odnosu na model pre redizajna, koji možete videti na fotografiji ispod, su nešto veća svetla i elegantnije linije maske i branika. Modus je u osnovi povišeni Clio treće generacije, a vrlo simpatična karoserija dužine 3,8 metara nudi mnoga praktična rešenja u prostranoj unutrašnjosti, sa instrumentima koji su smešteni na sredini armature.

Foto:promo

Prtljažnik ima zapreminu od 305 litara, ali postoji i verzija Grand koja je 23 centimetra duža, sa prtljažnikom od 410 litara. Motori su dobro poznati benzinski 1.2 16V kao i dizelski štedljivac 1.5 dCi.

Fiat Idea

Kako piše Auto Klub, italijanski proizvođač je vrlo dobro i dizajnerski dopadljivo realizovao ideju gradskog monovolumena na bazi Grande Punta, ali na domaćim putevima je ovaj automobil jako redak prizor.

Foto:Promo

Radi se o nešto skomnijem blizancu modela Lancia Musa, koji je malo kraći (3,93 metra), ima prtljažnik od 320 litara i vrlo je pregledan, dok je ponuda motora ista kao u Grande Puntu.

Bonus video: Zašto ne znamo da postavimo trougao i vredi li Renault Clio kao hibrid?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare